Pregled bibliografske jedinice broj: 552866
Doprinosi anksioznsoti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, emtakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja objašnjenju akademskog uspjeha studenata
Doprinosi anksioznsoti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, emtakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja objašnjenju akademskog uspjeha studenata, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 552866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinosi anksioznsoti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, emtakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja objašnjenju akademskog uspjeha studenata
(The contributions anxiety as a trait, test anxiety, metacognitive awareness and coping strategies in explaining the academic success of college students)
Autori
Kutanjac, Maris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
13.07
Godina
2010
Stranica
65
Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka
Ključne riječi
anksioznost kao crta; ispitna anksioznost; metakognitivna svjesnost; strategije suočavanja; akademski uspjeh
(anxiety as a trait; test anxiety; metacognitive awareness; coping strategies; academic success)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati doprinose anksioznosti kao crte ličnosti, ispitne anksioznosti, metakognitivne svjesnosti i strategija suočavanja akademskom uspjehu studenata.Istraživanje je provedeno na 214 sudionika, studenata društvenih i humanističkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Rijeci, od čega je bilo 192 djevojke i 23 mladića. Korišteni su sljedeći mjerni instumenti: Upitnik anksioznosti kao osobine ličnosti (STAI ; Spielberger, 1968), Adaptirana verzija Spielbergerova upitnika ispitne anksioznosti (TAI ; Arambašić, Lugomer i Vizek-Vidović, 1989), Upitnik metakognitivne svjesnosti (MAI ; Schraw i Dennison, 1994) i Revidirani Upitnik suočavanja (rCOPE ; Zuckerman i Gagne, 2003). Istraživanje je pokazalo da anksioznije osobe imaju izraženiju crtu ispitne anksioznosti. Postoje razlike u korištenju strategija suočavanja između visoko i nisko anksioznih pojedinaca, te u korištenju metakognitivnih strategija. Kognitivni aspekt ispitne anksioznosti i metakognitivne strategije učenja su značajni prediktori akademskog uspjeha. Strategije suočavanja, emocionalni aspekti ispitne anksioznosti, metakognitivno znanje i metakognitivna evaluacija, nisu se pokazale značajnim prediktorima akademskog uspjeha studenata društenih i humanističkih znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivanka Živčić-Bećirević
(mentor)