Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 551444

Kako vrednovati pisanu produkciju u učenju hrvatskog kao drugog i stranog jezika?


Banković-Mandić, Ivančica
Kako vrednovati pisanu produkciju u učenju hrvatskog kao drugog i stranog jezika? // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, L., Karabalić, V., Cimer, S. (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 353-361 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 551444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako vrednovati pisanu produkciju u učenju hrvatskog kao drugog i stranog jezika?
(How to avaluate student's written production in learning Croatian language as second or foreign language)

Autori
Banković-Mandić, Ivančica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, L., Karabalić, V., Cimer, S. - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 353-361

ISBN
978-953-314-049-0

Skup
XXV. međunarodni skup HDPL-a

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
vrednovanje; drugi i strani jezik; površinska analiza teksta; lingvistika teksta
(assesessment; foreign and second language; surface text analysis; text linguistics)

Sažetak
U poučavanju stranog jezika i vrednovanju ovladanosti stranim jezikom vrlo je važna pisana produkcija. Kako ocijeniti pisanu produkciju učenika stranog i drugog jezika? Pokušat će se objasniti može li se uopće u ocjenjivanju tekstova učenika hrvatskog kao stranog i drugog jezika izbjeći (samo) površinska analiza teksta – analiza jezičnih razina. Članak pokazuje stav lektora hrvatskog kao drugog i stranog prema pisanoj produkciji i njihove kriterije ocjenjivanja. Lektori su ocijenili pet tekstova učenika hrvatskog kao drugog i stranog na nižoj srednjoj razini učenja (usporedivo s B1+ prema ZEROJ-u). Isti su tekstovi analizirani i kroz sedam kriterija tekstualnosti, a to su kohezija, koherencija, intencionalnost, prihvatljivost, informativnost, situativnost, intertekstualnost. Također, analizirana je i efikasnost, efektnost i primjerenost tekstova. Pristup tekstu po načelima lingvistike teksta i površinska analiza teksta kakva se uglavnom primjenjuje pri analizi i vrednovanju pisane produkcije pokazali su ujednačene rezultate – ujednačene rangove tekstova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Banković-Mandić, Ivančica
Kako vrednovati pisanu produkciju u učenju hrvatskog kao drugog i stranog jezika? // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, L., Karabalić, V., Cimer, S. (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 353-361 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Banković-Mandić, I. (2012) Kako vrednovati pisanu produkciju u učenju hrvatskog kao drugog i stranog jezika?. U: Pon, L., Karabalić, V., Cimer, S. (ur.)Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici.
@article{article, author = {Bankovi\'{c}-Mandi\'{c}, Ivan\v{c}ica}, year = {2012}, pages = {353-361}, keywords = {vrednovanje, drugi i strani jezik, povr\v{s}inska analiza teksta, lingvistika teksta}, isbn = {978-953-314-049-0}, title = {Kako vrednovati pisanu produkciju u u\v{c}enju hrvatskog kao drugog i stranog jezika?}, keyword = {vrednovanje, drugi i strani jezik, povr\v{s}inska analiza teksta, lingvistika teksta}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bankovi\'{c}-Mandi\'{c}, Ivan\v{c}ica}, year = {2012}, pages = {353-361}, keywords = {assesessment, foreign and second language, surface text analysis, text linguistics}, isbn = {978-953-314-049-0}, title = {How to avaluate student's written production in learning Croatian language as second or foreign language}, keyword = {assesessment, foreign and second language, surface text analysis, text linguistics}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font