Pregled bibliografske jedinice broj: 548884
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama. Engleski i njemački jezik
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama. Engleski i njemački jezik / Marković, Nenad ; Ćurković, Natalija ; Matoic, Irena (ur.). Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2010 (monografija)
CROSBI ID: 548884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine
u osnovnim školama. Engleski i njemački jezik
(Qualitative Analysis of the Examinations in
Elementary Schools, Year 2008. English and German
Language)
Urednik/ci
Marković, Nenad ; Ćurković, Natalija ; Matoic, Irena
Ostali urednici
Marković, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2010
Stranica
116
ISBN
978-953-7556-21-1
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje učeničkih postignuća ; osnovna škola ; strani jezici ; njemački jezik ; engleski jezik ; kvalitativna analiza postignuća
(External evaluation of students' achievements ; elementary school ; foreign languages ; German as a foreign language ; English as a foreign language ; qualitative achievement analysis)
Sažetak
U radu se iznose i diskutiraju rezultati kvantitativne i kvalitativne analize postignuća učenika na nacionalnim ispitima iz njemačkog i engleskog jezika provedenima školske godine 2007./2008. u 4. i 8. razredima osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Na osnovu analize cjelokupnog uspjeha učenika na ispitu iz njemačkog jezika i uspjeha u trima ispitnim komponentama (jezične vještine čitanja s razumijevanjem, slušanja s razumijevanjem i pisanja) utvrđeno je da su učenici obiju dobnih skupina ostvarili najbolje rezultate na testu slušanja s razumijevanjem te da postoji pozitivna povezanost cjelokupnog uspjeha i uspjeha u testiranim jezičnim vještinama. Nadalje je utvrđeno da veličina razrednog odjela, spol učenika i obrazovna razina roditelja značajno utječu na uspjeh učenika na testu. Analizom pogrešaka u zadacima pisanja na slučajnom su uzorku za obje dobne skupine (4. r.: N = 501 ; 8. r. N =509) ustanovljene najčešće vrste pogrešaka u pravopisu te na leksičko-semantičkoj, morfološkoj i sintaktičkoj razini, a za 8. r. dodatno i najčešće pogreške u pragmatičnom i sadržajnom aspektu zadane tekstne vrste. Na temelju rezultata analize daju se preporuke za unapređenje kvalitete nastave njemačkog jezika, za stručno usavršavanje nastavnika te za daljnji razvoj nastavnog programa za njemački jezik i vanjskog vrednovanja postignuća učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1300869-0879 - Njemački i hrvatski jezik u dodiru - didaktički i psiholingvistički aspekti (Hausler, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Nacionalni centar