Pregled bibliografske jedinice broj: 547883
JESU LI MLADI SPORTAŠI ČIJA SE PRAVA VIŠE POŠTUJU MOTIVIRANIJI ZA SPORT?
JESU LI MLADI SPORTAŠI ČIJA SE PRAVA VIŠE POŠTUJU MOTIVIRANIJI ZA SPORT? // Sažeci priopćenja 19. godišnje konferencije hrvatskih psihologa: Vrijeme sličnosti i razlika-izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Jasrebarsko: Naklada Slap, 2011. str. 102-102 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 547883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
JESU LI MLADI SPORTAŠI ČIJA SE PRAVA VIŠE POŠTUJU MOTIVIRANIJI ZA SPORT?
(Are young athletes whose rights are more respected more motivated for sports?)
Autori
Ružić, Ana ; Mihovec, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažeci priopćenja 19. godišnje konferencije hrvatskih psihologa: Vrijeme sličnosti i razlika-izazov psihologiji i psiholozima
/ Kolesarić, Vladimir - Jasrebarsko : Naklada Slap, 2011, 102-102
ISBN
978-953-95216-1-3
Skup
19. godišnja konferencije hrvatskih psihologa: Vrijeme sličnosti i razlika-izazov psihologiji i psiholozima
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2011. - 15.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca; dječja prava; sport; motivacija
(children; chhildren rights; sport; motivation)
Sažetak
Sport nudi djetetu priliku za tjelesni, socijalni i psihološki razvoj ali i odgojno djeluje. Važno je da sportsko okruženje nudi pozitivne uvjete u kojima se dijete može iskazati i dati svoj maksimum. Trener koji razumije potrebe djece koju trenira i koji je upoznat s njihovim osobinama i pravima, lakše pomaže svakom djetetu da se ono iskaže u potpunosti. U ovom radu bavili smo se aspektima dječjeg razvoja kao i pravima djece u sportu, a ispitivali smo koliko su sama djeca sportaši upoznati sa svojim pravima, te postoje li razlike u razumijevanju dječjih prava s obzirom na neke demografske pokazatelje. Ispitali smo koliko su treneri upoznati s dječjim pravima te njihove stavove prema djeci sportašima. Rezultati su pokazali da je većina djece upoznata sa svojim pravima, a izvori informacija češće su bili tiskovni materijali nego TV, dok su treneri dobivali jednaku vrstu informacija iz oba izvora. Djeca su često odgovarala kako je pravo na obrazovanje jedno od najvažnijih, što su pokazali odgovori djevojčica i starije djece. Većina ih smatra da su njihova prava više zadovoljena u obitelji i treningu, nego što je to slučaj u školi. Doživljaj djece o zadovoljavanju njihovih prava utječe i na percepciju motivacijske klime u sportskom okruženju. Djeca koja svoja prava doživljavaju više uvaženima percipiraju svoje sportsko okruženje u više usmjerenim na učenje, suradnju i razvoj vještina, što je i poželjniji motivacijski obrazac, za razliku od okruženja u kojem vlada imperativ rezultata, nadmetanje, suparništvo i kritike trenera. Pojam „djeteta“ je podjednako percipiran i od strane trenera i od djece, jer obje skupine ispitanika pridaju tome pojmu pozitivne osobine ličnosti. Izuzetak su pojmovi „zanimljiva“ i „topla“, koje treneri percipiraju pozitivnije nego djeca sportaši. Ovaj rad predstavlja važan empirijski doprinos istraživanju dječjih prava u sportu na populaciji hrvatske djece sportaša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
034-0342282-2605 - Dispozicijske i situacijske odrednice motivacije i kvaliteta života vježbača (Barić, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb