Pregled bibliografske jedinice broj: 546908
Pedagoška promišljanja o vrijednostima
Pedagoška promišljanja o vrijednostima, 2008 (monografija)
CROSBI ID: 546908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška promišljanja o vrijednostima
(Pedagogical Reflections on Values)
Autori
Mrnjaus, Kornelija
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Grad
Rijeka
Godina
2008
Stranica
184
ISBN
978-953-6104-69-7
Ključne riječi
vrijednosti; klasifikacija vrijednosti; odgoj za vrijednosti; povjerenje; studenti; Hrvatska; Austrija
(values; values clasiffication; values education; trust; students; Croatia; Austria)
Sažetak
Autorica u prvom dijelu knjige predstavlja definicije pojma „vrijednosti“ nekih od znanstvenika koji se bave pitanjem vrijednosti, te klasifikacije i hijerarhije vrijednosti koje su predložili. U drugom dijelu obrađuje pitanje moralnog odgoja te predstavlja odgovore nekolicine antičkih i suvremenih filozofa i znanstvenika na pitanje kako se djeci prenose vrijednosti, koje vrijednosti, da li je to uopće moguće i ako da na koji način, kada, i koliko dugo traje taj proces. U poglavlju „Odgoj za vrijednosti u Hrvatskoj“ autorica govori o vrijednostima u Republici Hrvatskoj – onima formalno i zakonski dogovorenima, propisanima programima i službenim dokumentima te projektima kojima se u praksi prenose i razvijaju kod djece i mladih. Također se u ovom poglavlju govori o etičkim kodeksima obrazovnih institucija u Hrvatskoj kao prenositeljima vrijednosti i jamcima moralnosti. U drugom dijelu knjige, naslovljenom „Studenti – vrijednosti – institucije. Budućnost kakvu zaslužujemo“, predstavljeni su rezultati empirijskih istraživanja „Studenti i vrijednosti“ i „Institucije i vrijednosti“. Istraživanje „Studenti i vijednosti“ provedeno je u obliku upitnika (s otvorenim i zatvorenim pitanjima) među studentima Sveučilišta u Rijeci i među studentima Sveučilišta Alpe-Adria u Klagenfurtu u Austriji (N = 1614) s ciljem ispitivanja vrijednosnih sustava studenata. Istraživanje „Institucije i vrijednosti“ provedeno je u obliku intervjua (s otvorenim pitanjima) s predstavnicima najvažnijih institucija (škola, crkva, država, gospodarstvo, mediji) u Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo osam osoba, cijenjenih akademskih građana i predstavnika institucija u Hrvatskoj, koji temi vrijednosti pridaju veliku važnost u svojem radu, a neki temu vrijednosti i znanstveno obrađuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Kornelija Mrnjaus
(autor)