Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 546324

Od statutarnih odredbi do nastavne prakse


Benjak, Mirjana; Požgaj Hadži, Vesna
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse // Društvo i jezik- višejezičnost i višekulturalnost, Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Ante Bežen , Dunja Pavličević-Franić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 11-23


CROSBI ID: 546324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse
(_)

Autori
Benjak, Mirjana ; Požgaj Hadži, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Društvo i jezik- višejezičnost i višekulturalnost, Society and Language – multilingualism and multiculturalism

Urednik/ci
Ante Bežen , Dunja Pavličević-Franić

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
11-23

ISBN
978-953-7210-33-5

Ključne riječi
hrvatski jezik, jezični pluralizam, statutarne odredbe, interkulturalni pristup
(_)

Sažetak
Jezični pluralizam (hrvatski kao većinski jezik i talijanski jezik/venetski dijalekt kao manjinski jezik, odnosno jezik društvene sredine) prisutan je u mnogim istarskim gradovima i općinama, među kojima je i Grad Novigrad-Cittanova. Kako Statut Istarske županije uređuje ostvarivanje dvojezičnosti i štiti autohtone etničke i kulturne osobitosti Istre, tako i Statut Grada Novigrada- Cittanove jamči pravo pripadnicima talijanske nacionalne manjine da slobodno i ravnopravno upotrebljavaju svoj jezik i pismo. Između ostaloga, županijski i novigradski statut propisuju učenje talijanskoga jezika u školama s hrvatskim nastavnim jezikom, a u školama s talijanskim nastavnim jezikom učenje hrvatskoga jezika. Polazeći od tih statutarnih odredbi zanimalo nas je koliko nastava drugoga jezika, hrvatskoga ili talijanskoga, pogoduje provođenju teorije interkulturalizma. Analiza postojećih nastavnih programa/kurikula za hrvatski, odnosno talijanski jezik u nižim razredima osnovne škole pokazala je da se u njima ne vodi računa o učenju/poučavanju hrvatskoga i talijanskoga jezika u specifičnim uvjetima kakva je dvojezična sredina. Bez obzira na tu činjenicu svaki nastavni predmet može u sebi sadržavati interkulturalni pristup. Predmet jezičnog i književnog odgoja i obrazovanja osobito je pogodan za opažanje, prihvaćanje i poštivanje razlika među različitim jezicima i kulturama, tj. za razvijanje interkulturalne kompetencije. U sklopu takva promišljanja pokazuju se didaktički/metodički pristupi koji su na tragu uspostavljanja otvorenoga dijaloga među različitim kulturama u višejezičnoj sredini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Mirjana Benjak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Benjak, Mirjana; Požgaj Hadži, Vesna
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse // Društvo i jezik- višejezičnost i višekulturalnost, Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Ante Bežen , Dunja Pavličević-Franić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 11-23
Benjak, M. & Požgaj Hadži, V. (2010) Od statutarnih odredbi do nastavne prakse. U: Ante Bežen , D. (ur.) Društvo i jezik- višejezičnost i višekulturalnost, Society and Language – multilingualism and multiculturalism. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), str. 11-23.
@inbook{inbook, author = {Benjak, Mirjana and Po\v{z}gaj Had\v{z}i, Vesna}, editor = {Ante Be\v{z}en, D.}, year = {2010}, pages = {11-23}, keywords = {hrvatski jezik, jezi\v{c}ni pluralizam, statutarne odredbe, interkulturalni pristup}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {Od statutarnih odredbi do nastavne prakse}, keyword = {hrvatski jezik, jezi\v{c}ni pluralizam, statutarne odredbe, interkulturalni pristup}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Benjak, Mirjana and Po\v{z}gaj Had\v{z}i, Vesna}, editor = {Ante Be\v{z}en, D.}, year = {2010}, pages = {11-23}, keywords = {\_}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {\_}, keyword = {\_}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font