Pregled bibliografske jedinice broj: 546317
Kako odgajati čitateljice/čitatelje
Kako odgajati čitateljice/čitatelje // Metodički vidici, 1 (2010), 12-17 (podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 546317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako odgajati čitateljice/čitatelje
(How to educate readers)
Autori
Benjak, Mirjana ; Doblanović Pekica, Mirjana
Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 1
(2010);
12-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, ostalo, znanstveni
Ključne riječi
školska lektira; nastavni program (kurikul); otvoreni sustav lektire
Sažetak
U sklopu ostvarivanja osnovnoga cilja srednjoškolskoga književnog odgoja i obrazovanja - odgojiti buduću čitateljicu/čitatelja - čitanju (školske) lektire pripada značajno mjesto. Komparativna analiza hrvatskih i evropskih nastavnih programa (kurikula) za gimnazije pokazuje da se izboru pisaca i naslova predviđenih za lektiru pristupa na različite načine te da se u njihovu koncipiranju (pre)malo vodi računa o čitateljskim interesima učenica/učenika. Na tragu tih rezultata predlaže se tzv. otvoreni sustav lektire koji se temelji na ponudi književnih djela iz koje učenice/učenici samostalno izabiru djela za čitanje kod kuće. Predlažu se postupci i metode koji doprinose rješavanju prepreka u učeničkoj recepciji i razumijevanju pojedinih književnih djela. Njihova primjena omogućava ostvarenje osnovnog cilja nastave književnosti: odgojiti kreativnog i kritičkog čitatelja/čitateljicu, koji će čitajući razmišljati, zaključivati i ocjenjivati književnoumjetnički tekst.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Mirjana Benjak
(autor)