Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 546162

Učeničke kompetencije i suvremena nastava


Tot, Daria
Učeničke kompetencije i suvremena nastava // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 65-78 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 546162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničke kompetencije i suvremena nastava
(Students competences and modern teaching practice)

Autori
Tot, Daria

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 1; 65-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
osnovna škola; indikatori učeničke kompetentnosti; nastava i učenje
(elementary school; student-competence indicators; teaching and learning.)

Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika o bitnim indikatorima učeničke kompetentnosti, kvaliteti nastave i vlastitoj osposobljenosti za njenu evaluaciju. Istraživanje je provedeno na uzorku od tristo trideset četiri učenika osnovnih škola Primorsko-Goranske, Istarske i Ličko-Senjske županije. Učenici su procjenjivali kvalitetu nastave i učenja tijekom njihova dosadašnjeg školovanja kao i mogućnosti za budućnost. Najveći broj ispitanika mišljenja je da se nastava procjenjuje putem čestih pismenih i usmenih ispitivanja za razliku od njihove želje da se procjenjuje razgovorom učenika i učitelja u kojem i učenik postavlja pitanja i daje prijedloge za poboljšanje nastave. Uglavnom se ne slažu da još uvijek nisu dovoljno osposobljeni za procjenjivanje rada svojih učitelja u nastavi, a djelomično se slažu da još uvijek ne procjenjuju u dovoljnoj mjeri svoj rad i postignuća u nastavi. Učenici najvažnijim mjerljivim indikatorima učeničkih kompetencija smatraju razumijevanje i poštivanje sebe i drugih te uspješno samostalno učenje i rješavanje različitih problema. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima stjecanja osnovnih znanja i umijeća za provođenje manjih istraživanja. Faktorskom su analizom sedamnaest indikatora suvremene učeničke kompetentnosti razvrstana u dvije skupine: Metakognitivne sposobnosti, samopoštovanje, uočavanje i rješavanje problema, primjena suvremenih IKT-a i socijalnih vještina i Rrazvoj funkcionalne pismenosti, istraživačkih sposobnosti i odgojnih vrijednosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Daria Tot (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tot, Daria
Učeničke kompetencije i suvremena nastava // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 65-78 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Tot, D. (2010) Učeničke kompetencije i suvremena nastava. Odgojne znanosti, 12 (1), 65-78.
@article{article, author = {Tot, Daria}, year = {2010}, pages = {65-78}, keywords = {osnovna \v{s}kola, indikatori u\v{c}eni\v{c}ke kompetentnosti, nastava i u\v{c}enje}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {1}, issn = {1846-1204}, title = {U\v{c}eni\v{c}ke kompetencije i suvremena nastava}, keyword = {osnovna \v{s}kola, indikatori u\v{c}eni\v{c}ke kompetentnosti, nastava i u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Tot, Daria}, year = {2010}, pages = {65-78}, keywords = {elementary school, student-competence indicators, teaching and learning.}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {1}, issn = {1846-1204}, title = {Students competences and modern teaching practice}, keyword = {elementary school, student-competence indicators, teaching and learning.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • SSCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font