Pregled bibliografske jedinice broj: 545867
Intermedijalnost u romanu Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija
Intermedijalnost u romanu Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija // Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik, 41 (2009), 1; 45-59 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 545867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intermedijalnost u romanu Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija
(Intermediality in Nedjeljko Fabrio’s Novel Berenikina kosa [Berenice’s Hair])
Autori
Grgurić, Diana
Izvornik
Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik (0587-5455) 41
(2009), 1;
45-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
Nedjeljko Fabrio; Berenikina kosa; intertekstualnost; intermedijalnost; fuga; pripovijedanje; roman; fikcije
(Nedjaljko Fabrio; Berenice’s Hair; intertextuality; intermediality; fugue; storytelling; novel; fiction)
Sažetak
Intermedijalna istraživanja književnosti i glazbe posljednjih su godina naglo porasla u skladu s uznapredovalim poststrukturalističkim umjetničkim praksama i interdisciplinarnim znanstvenim pristupima. Teorije o intermedijalnosti iznose tri osnovna oblika fuzije glazbe i književnosti, a to su: glazba u književnosti, književnost u glazbi, glazba i književnost. Najosjetljivija je monomedijalna varijanta - glazba u književnosti - koja pretpostavlja fikcionalno hipostaziranje teksta u njegovoj reprezentativnosti. Premda granice medija objektivno uvijek postoje, određuju suodnose i izravno utječu na dobivene efekte, intermedijalni produkti su u pravilu uvijek zanimljivi za povijest književnosti i estetike napose kao eksplicitni primjeri simptoma transgresije tradicionalnih granica. Ovaj rad se bavi intermedijalnom analizom monomedijalnog slučaja na primjeru romana Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija čiji podnaslov - Familienfuge - upućuje na glazbene kvalitete samoga djela. Rezultati ispitivanja pokazali su da učinci showing modela (s aspekta distinkcije showing: telling) u funkciji muzikalizacije fikcije imaju snažnije djelovanje nego analogne točke dvaju medija locirane na razini njihovih struktura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0171685-0902 - (Post)tranzicijski diskurs: reprezentacija, simulacija i identifikacija (Biti, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Diana Grgurić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus