Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545109

POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA


Lukić, Ena
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 545109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA
(Relationship between personality traits and consumer decision making styles)

Autori
Lukić, Ena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
07.11

Godina
2011

Stranica
38

Mentor
Milas, Goran

Ključne riječi
potrošačko ponašanje; donošenje odluke o kupnji; ličnost; Velepetori model ličnosti
(consumer behaviour; consumer decision making styles; personality; Big-five personality model)

Sažetak
Cilj istraţivanja bio je ispitati primjenjivost osmerofaktorske strukture Upitinika stilova odlučivanja potrošača na hrvatske potrošače te ispitati postoji li povezanost izmeĎu dimenzija ličnosti i stilova odlučivanja o kupnji. U istraţivanju je sudjelovalo ukupno 316 sudionika koji su se razlikovali s obzirom na dob, spol i druge sociodemografske karakteristike. Dio sudionika anketu je ispunio elektroničkim putem, dio metodom lice u lice na nekoliko lokacija u gradu Zagrebu, a dio je anketu primio od strane trećih osoba, što naš uzorak čini prigodnim. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraţivanju jesu: Upitnik stilova odlučivanja potrošača, upitnik ličnosti International personality item pool te pitanja vezana za sociodemografske karakteristike sudionika. Kako bismo ispitali način na koji hrvatski potrošači donose svoje odluke o kupnji korišten je Upitnik stilova odlučivanja potrošača te su rezultati istraţivanja potvrdili primjenjivost njegove osmerofaktorske strukture pri čemu su dobivene sljedeće dimenzije: 1. Perfekcionizam, odnosno sklonost visokoj kvaliteti, 2. Sklonost marki, 3. Sklonost novitetima i modi, 4. Sklonost kupovini iz rekreacije i zadovoljstva, 5. Cjenovna osjetljivost, 6. Impulzivnost, 7. Zbunjenost prevelikim izborom i 8. Sklonost kupovini iz navike. Temeljem provedene statističke analize utvrĎeno je kako je svih pet dimenzija ličnosti u korelaciji sa stilovima donošenja odluke o kupnji pri čemu su najviše zabiljeţene korelacije one izmeĎu dimenzije Emocionalne stabilnosti i Impulzivnosti u kupnji te dimenzije Intelekta i Zbunjenosti potrošača prevelikim izborom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Rimac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Milas (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukić, Ena
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Lukić, E. (2011) 'POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Luki\'{c}, Ena}, year = {2011}, pages = {38}, keywords = {potro\v{s}a\v{c}ko pona\v{s}anje, dono\v{s}enje odluke o kupnji, li\v{c}nost, Velepetori model li\v{c}nosti}, title = {POVEZANOST DIMEZIJA LI\v{C}NOSTI I STILOVA ODLU\v{C}IVANJA POTRO\v{S}A\v{C}A}, keyword = {potro\v{s}a\v{c}ko pona\v{s}anje, dono\v{s}enje odluke o kupnji, li\v{c}nost, Velepetori model li\v{c}nosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Luki\'{c}, Ena}, year = {2011}, pages = {38}, keywords = {consumer behaviour, consumer decision making styles, personality, Big-five personality model}, title = {Relationship between personality traits and consumer decision making styles}, keyword = {consumer behaviour, consumer decision making styles, personality, Big-five personality model}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font