Pregled bibliografske jedinice broj: 545109
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 545109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST DIMEZIJA LIČNOSTI I STILOVA ODLUČIVANJA POTROŠAČA
(Relationship between personality traits and consumer decision making styles)
Autori
Lukić, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
07.11
Godina
2011
Stranica
38
Mentor
Milas, Goran
Ključne riječi
potrošačko ponašanje; donošenje odluke o kupnji; ličnost; Velepetori model ličnosti
(consumer behaviour; consumer decision making styles; personality; Big-five personality model)
Sažetak
Cilj istraţivanja bio je ispitati primjenjivost osmerofaktorske strukture Upitinika stilova odlučivanja potrošača na hrvatske potrošače te ispitati postoji li povezanost izmeĎu dimenzija ličnosti i stilova odlučivanja o kupnji. U istraţivanju je sudjelovalo ukupno 316 sudionika koji su se razlikovali s obzirom na dob, spol i druge sociodemografske karakteristike. Dio sudionika anketu je ispunio elektroničkim putem, dio metodom lice u lice na nekoliko lokacija u gradu Zagrebu, a dio je anketu primio od strane trećih osoba, što naš uzorak čini prigodnim. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraţivanju jesu: Upitnik stilova odlučivanja potrošača, upitnik ličnosti International personality item pool te pitanja vezana za sociodemografske karakteristike sudionika. Kako bismo ispitali način na koji hrvatski potrošači donose svoje odluke o kupnji korišten je Upitnik stilova odlučivanja potrošača te su rezultati istraţivanja potvrdili primjenjivost njegove osmerofaktorske strukture pri čemu su dobivene sljedeće dimenzije: 1. Perfekcionizam, odnosno sklonost visokoj kvaliteti, 2. Sklonost marki, 3. Sklonost novitetima i modi, 4. Sklonost kupovini iz rekreacije i zadovoljstva, 5. Cjenovna osjetljivost, 6. Impulzivnost, 7. Zbunjenost prevelikim izborom i 8. Sklonost kupovini iz navike. Temeljem provedene statističke analize utvrĎeno je kako je svih pet dimenzija ličnosti u korelaciji sa stilovima donošenja odluke o kupnji pri čemu su najviše zabiljeţene korelacije one izmeĎu dimenzije Emocionalne stabilnosti i Impulzivnosti u kupnji te dimenzije Intelekta i Zbunjenosti potrošača prevelikim izborom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Rimac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Goran Milas
(mentor)