Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 545075

Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja)


Rosić, Jelena
Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja), 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 545075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja)
(Logopaedic intervention in the family of child with autism spectrum disorder (case study))

Autori
Rosić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
01.06

Godina
2011

Stranica
92

Mentor
Ljubešić, Marta

Ključne riječi
poremećaji autističnog spektra; komunikacijski razvoj; teškoće u socijalnoj komunikaciji; rana intervencija; logopedska intervencija; sustav komuniciranja razmjenom slika
(autistic spectrum disorders; communication development; impairments of social communication; early intervention; speech-language intervention; picture exchange communication system)

Sažetak
Poremećaji autističnog spektra nazivaju se još pervazivni razvojni poremećaji, a obuhvaćaju široku grupu djece koja pokazuju atipičnosti u obrañivanja informacija i shvaćanju svijeta oko sebe. Prisutne teškoće najizraženije su u području socijalne komunikacije i podrazumijevaju manjak interesa i socijalne interakcije, ali i deficit simboličkih sposobnosti. Ograničena sposobnost razumijevanja namjera i osjećaja drugih ljudi dovodi do toga da većina osoba unutar autističnog spektra propušta uobičajen razvoj „kao-da“ igre. U odnosu na djecu uredna razvoja, rano su uočljive razlike u komunikacijskim funkcijama (kod djece na spektru prevladavaju imperativne funkcije), sredstvima komunikacije (ne usvajaju konvencionalna sredstva komunikacije) i razvoju igre (javlja se konstruktivna igra, dok simbolička i igra pretvaranja izostaju). U ovom istraživačko-emprijskom radu prikazan je slučaj dječaka s poremećajem iz autističnog spektra uključenog u provoñenje logopedske intervencije. S obzirom na dječakovu dob, govorimo o ranoj intervenciji koja podrazumijeva visok stupanj suradnje s roditeljima, zbog čega se većinom provodila u njegovom domu. Dječakova kronološka dob pri početku rada bila je 2 ; 06. Komunikacijska funkcija je imperativna, a sredstva kojima se komunikacija ostvaruje je najčešće kontaktna gesta. U govoru je prisutno nekoliko smislenih riječi. Imitacija svakodnevnih radnji je oskudna, a pojava združene pažnje odgoñena. Sva obilježja u dječakovom komunikacijskom razvoju, upućuju na postojanje poremećaja autističnog spektra. Logopedska intervencija trajala je četiri mjeseca, a organizirana je na način da kroz svakodnevne rutine i socijalnu igru potiče razvoj važnih elemenata rane komunikacije: kontakt očima, interakcijske razmjene, imitaciju i združenu pažnju.. Jedna od metoda koja se koristi je PECS-sistem komuniciranja zamjenom slika. Radom se nastoji naglasiti važnost rane intervencije kod poremećaja autističnog spektra i uključivanje logopeda u njezino provoñenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Ljubešić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rosić, Jelena
Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja), 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Rosić, J. (2011) 'Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (prikaz slučaja)', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rosi\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {92}, keywords = {poreme\'{c}aji autisti\v{c}nog spektra, komunikacijski razvoj, te\v{s}ko\'{c}e u socijalnoj komunikaciji, rana intervencija, logopedska intervencija, sustav komuniciranja razmjenom slika}, title = {Logopedska intervencija u obitelji kod djeteta s poreme\'{c}ajem iz autisti\v{c}nog spektra (prikaz slu\v{c}aja)}, keyword = {poreme\'{c}aji autisti\v{c}nog spektra, komunikacijski razvoj, te\v{s}ko\'{c}e u socijalnoj komunikaciji, rana intervencija, logopedska intervencija, sustav komuniciranja razmjenom slika}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rosi\'{c}, Jelena}, year = {2011}, pages = {92}, keywords = {autistic spectrum disorders, communication development, impairments of social communication, early intervention, speech-language intervention, picture exchange communication system}, title = {Logopaedic intervention in the family of child with autism spectrum disorder (case study)}, keyword = {autistic spectrum disorders, communication development, impairments of social communication, early intervention, speech-language intervention, picture exchange communication system}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font