Pregled bibliografske jedinice broj: 544659
Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja
Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 14-25 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 544659 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja
(Correlation between reading skills and some aspects of phonological development)
Autori
Blaži, Draženka ; Buzdum, Iva ; Kozarić-Ciković, Marijana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47
(2011), 2;
14-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
fonološki razvoj; vještina čitanja; učenici 2. razreda redovne osnovne škole
(phonological development; reading skills; 2nd grade pupils; primary school)
Sažetak
Na uzorku od 36 ispitanika učenika 2. razreda redovne osnovne škole ispitivana je povezanost fonoloških varijabli i vještine čitanja. Fonološke varijable obuhvatile su zadatke: artikulacije glasova, ponavljanja riječi i logatoma, brisanja suglasnika te glasovnu rašlčambu i glasovno stapanje. Vještina čitanja ispitana je tekstom za 2. razred redovne osnovne škole. Očekivalo se pronalaženje povezanosti između fonoloških varijabli i vještine čitanja. Statističkom obradom rezultata dobiveni su podaci prema kojima vještina čitanja nije statistički značajno povezana s artikulacijom glasova i glasovnom raščlambom, ali postoji statistički značajna povezanost vještine čitanja i ponavljanja riječi i logatoma, brisanja fonema te glasovnog stapanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- PsychINFO
- Scopus
- Google scholar
- ERIH
- Gesis socioguide
- JURN.org