Pregled bibliografske jedinice broj: 544145
Europska višejezičnost i rano učenje stranih jezika
Europska višejezičnost i rano učenje stranih jezika // Međunarodni znanstveno-stručni simpozij : Rano učenje i poučavanje stranih jezika (RUIPS-J2011)
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 544145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europska višejezičnost i rano učenje stranih jezika
(European multilingualism and early foreign language learning)
Autori
Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Knežević, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij : Rano učenje i poučavanje stranih jezika (RUIPS-J2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
europska višejezičnost; rano učenje stranih jezika; interkulturalna kompetencija; glotodidaktički aspekti; metodički aspekti
(European multilingualism; early foreign language learning; intercultural competence; glottodidactic aspects; methodological aspects)
Sažetak
Europska višejezičnost i rano učenje stranih jezika Višejezičnost građana Europe kao obrazovni cilj već je neko vrijeme u središtu pozornosti donositelja političkih odluka Europske unije. Pritom se pod višejezičnošću razumijeva poznavanje materinskog jezika i još dva živa strana jezika. Važnost takve „europske“ višejezičnosti i potrebu njena razvoja Europska unija ističe u svojim dokumentima osobito s obzirom na ulogu višejezičnosti u procesima europskih integracija. Jedno od ključnih područja razvoja europske višejezičnosti odnosi se na rano učenje stranih jezika, jer ono stvara osnovu za cjeloživotni proces učenja stranih jezika. Bitni glotodidaktički i metodički aspekti u tom su kontekstu: redoslijed stranih jezika u sklopu ranog učenja stranih jezika, trajanje učenja stranih jezika, diferencijacija pri određivanju kompetencijskih razina u pojedinim jezičnim vještinama, uloga interkulturalne kompetencije, uloga prvog stranog jezika, značenje engleskoga kao jezika globalne komunikacije za koncept europske višejezičnosti te plan učenja jezika na školama. Rad se oslanja na znanstvenu diskusiju njemačkog govornog područja, pri čemu postaju vidljivi prijepori glede glotodidaktičke i metodičke primjene koncepta europske višejezičnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb