Pregled bibliografske jedinice broj: 542424
Psihometrijska validacija Testa S
Psihometrijska validacija Testa S, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 542424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihometrijska validacija Testa S
(Psychometric validation of the Test S)
Autori
Tonković, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2007
Stranica
40
Mentor
Ljubotina, Damir
Ključne riječi
inteligencija; test apstraktnog mišljenja; analiza čestica; Test S
(intelligence; abstract thinking test; item analysis; Test S)
Sažetak
Iskustva psihologa u praksi pokazala su da sadržaj testova s vremenom postaje poznat, stoga postoji stalna potreba za razvojem novih testova inteligencije. Cilj ovog rada je provesti analizu preliminarne forme Testa S, novog testa apstraktnog mišljenja, i njegovog 61 zadatka, kako bi se stvorila konačna, ekonomičnija, verzija testa. Test je primijenjen na 172 sudionika, učenika viših razreda srednje škole i studenata različitih usmjerenja, u trajanju od sat vremena. Dobivena je normalna distribucija rezultata, a prosječni indeks lakoće (p=0, 675) govori da test sudionicima nije bio pretjerano težak. Cronbachov koeficijent ukazuje na vrlo visoku pouzdanost testa (Alpha=0, 908). Osjetljivost testa, prema Fergusonovom koeficijentu također je visoka (Alpha=0, 980). Faktorskom analizom dobiva se veći broj faktora, no veličine njihovih karakterističnih korijena ukazuju na postojanje jednog generalnog faktora, koji objašnjava 17% varijance. Na osnovi rezultata predložena je skraćena verzije testa od 44 zadatka, predvinenog trajanja primjene 30-35 minuta. Očuvala se normalna distribucija rezultata, a težina se testa povećala prema optimalnoj. Izbacivanjem 17 zadataka pouzdanost i osjetljivost testa su se čak povećale (Alpha=0, 912 ; Delta=0, 980), a u faktorskoj strukturi još više do izražaja dolazi generalni faktor, koji objašnjava 22% varijance. Možemo zaključiti da je skraćivanjem Test S dobio na ekonomičnosti, uz povećanu kvalitetu. Preporučuje se provjeriti rezultate dobivene u ovom radu na reprezentativnom uzorku, kao i funkcioniranje kraće verzije u praksi, te provesti standardizaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb