Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 540764

Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima


Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 31-40 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 540764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima
(Vocational school students’ value orientations as predictors of behavioral patterns in social conflicts)

Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47 (2011), 1; 31-40

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vrijednosne orijentacije; obrasci ponašanja u socijalnim sukobima; adolescenti
(value orientations; behavioural patterns in social confl icts; adolescents)

Sažetak
Vrijednosne orijentacije pojedinaca i društvenih grupa formiraju kulturalni kontekst. Ponašanje u socijalnim sukobima je klasificirano prema sustavu od tri obrasca ponašanja u sukobima. Čekanje i pobjeđivanje su dugoročno neefikasni obrasci ponašanja, suprotno suradnji koja vodi osobnom i društvenom napretku. Temeljni cilj je utvrditi mogu li vrijednosne orijentacije biti prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima kod učenika strukovnih škola, nakon parcijalizacije utjecaja spola i dobi U istraživanju je sudjelovalo 760 učenika odabranih u grupni stratificirani uzorak iz deset strukovnih škola Rijeke i Opatije, prosječne dobi 17, 5 godina, uključujući gotovo 60% mladića. Podaci o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima su prikupljani mjernim instrumentom Stavovi prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba (Uzelac i Žakman, 2000). Za prikupljanje informacija o vrijednosnim orjentacijama je korištena Skala vrijednosnih orjentacija (Franc, Šakić i Ivčić, 2002). Provjerena je pouzdanost linearnih kompozita za pojedinu subskalu vrijednosne orijentacije, izračunate su korelacije i deskriptivni parametri vrijednosnih orijentacija i stavova prema sukobu i kao i tri nezavisne multiple regresijske analize. Utvrđena je slaba, ali statistički značajna povezanost koja upućuje na tendenciju da, nakon parcijalizacije spola i dobi, učenici koji prihvaćaju obrazac pobjeđivanja u socijalnim sukobima zastupaju hedonističku i ne-konvencionalnu orijentaciju. Istovremeno, učenici koji prihvaćaju obrazac suradnje u socijalnim sukobima zastupaju samoostvarujuću i ne-hedonističku orijentaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Napomena
Rad je kao pozvano predavanje prezentiran na skupu 3. znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem "Sistem preveniranja socijalnog isključivanja mladih", održanom 10.04.2010.g., Zenica, BiH ; objavljen u Zborniku / E. Vejo (ur.) ; Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2000. ; str. 73-76 ; ISBN 978-9958-697-14-2.



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 31-40 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vlah, N., Lončarić, D. & Tatalović Vorkapić, S. (2011) Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (1), 31-40.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja}, year = {2011}, pages = {31-40}, keywords = {vrijednosne orijentacije, obrasci pona\v{s}anja u socijalnim sukobima, adolescenti}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {47}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Vrijednosne orijentacije u\v{c}enika strukovnih \v{s}kola kao prediktori obrazaca pona\v{s}anja u socijalnim sukobima}, keyword = {vrijednosne orijentacije, obrasci pona\v{s}anja u socijalnim sukobima, adolescenti} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja}, year = {2011}, pages = {31-40}, keywords = {value orientations, behavioural patterns in social confl icts, adolescents}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {47}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Vocational school students’ value orientations as predictors of behavioral patterns in social conflicts}, keyword = {value orientations, behavioural patterns in social confl icts, adolescents} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • PsychINFO
  • Scopus
  • ERIH
  • GEISIS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font