Pregled bibliografske jedinice broj: 540764
Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima
Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 31-40 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 540764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosne orijentacije učenika strukovnih škola kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima
(Vocational school students’ value orientations as predictors of behavioral patterns in social conflicts)
Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47
(2011), 1;
31-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vrijednosne orijentacije; obrasci ponašanja u socijalnim sukobima; adolescenti
(value orientations; behavioural patterns in social confl icts; adolescents)
Sažetak
Vrijednosne orijentacije pojedinaca i društvenih grupa formiraju kulturalni kontekst. Ponašanje u socijalnim sukobima je klasificirano prema sustavu od tri obrasca ponašanja u sukobima. Čekanje i pobjeđivanje su dugoročno neefikasni obrasci ponašanja, suprotno suradnji koja vodi osobnom i društvenom napretku. Temeljni cilj je utvrditi mogu li vrijednosne orijentacije biti prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima kod učenika strukovnih škola, nakon parcijalizacije utjecaja spola i dobi U istraživanju je sudjelovalo 760 učenika odabranih u grupni stratificirani uzorak iz deset strukovnih škola Rijeke i Opatije, prosječne dobi 17, 5 godina, uključujući gotovo 60% mladića. Podaci o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima su prikupljani mjernim instrumentom Stavovi prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba (Uzelac i Žakman, 2000). Za prikupljanje informacija o vrijednosnim orjentacijama je korištena Skala vrijednosnih orjentacija (Franc, Šakić i Ivčić, 2002). Provjerena je pouzdanost linearnih kompozita za pojedinu subskalu vrijednosne orijentacije, izračunate su korelacije i deskriptivni parametri vrijednosnih orijentacija i stavova prema sukobu i kao i tri nezavisne multiple regresijske analize. Utvrđena je slaba, ali statistički značajna povezanost koja upućuje na tendenciju da, nakon parcijalizacije spola i dobi, učenici koji prihvaćaju obrazac pobjeđivanja u socijalnim sukobima zastupaju hedonističku i ne-konvencionalnu orijentaciju. Istovremeno, učenici koji prihvaćaju obrazac suradnje u socijalnim sukobima zastupaju samoostvarujuću i ne-hedonističku orijentaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
Napomena
Rad je kao pozvano predavanje prezentiran na skupu 3. znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem "Sistem preveniranja socijalnog isključivanja mladih", održanom 10.04.2010.g., Zenica, BiH ; objavljen u Zborniku / E. Vejo (ur.) ; Zenica : Islamski pedagoški fakultet, 2000. ; str. 73-76 ; ISBN 978-9958-697-14-2.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- PsychINFO
- Scopus
- ERIH
- GEISIS