Pregled bibliografske jedinice broj: 539751
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“ // Razvoj i okoliš - perspektive održivosti / Galić, Branka ; Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press, 2013. str. 149-160
CROSBI ID: 539751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“
("Live the Green Dream!" - Poetics of Consumeristic Environmentalism and "Responsible Capitalism")
Autori
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Razvoj i okoliš - perspektive održivosti
Urednik/ci
Galić, Branka ; Žažar, Krešimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
149-160
ISBN
978-953-175-448-4
Ključne riječi
celebritizacija, environmentalizam, kapitalizam, komodifikacija, konzumeristički environmentalizam, konzumerizam, oglašavanje, stilovi života
(celebritization, environmentalism, capitalism, comodification, consumeristic environmentalism, consumerism, advertising, lifestyle)
Sažetak
Današnje društvo je ušlo u novu fazu potrošnje, pa ga Lipovetsky naziva „hiperpotrošačkim društvom“. „Zdrav“ ili „zeleni“ stil života su sveprisutne sintagme koje, u medijima i u kolokvijalnom govoru, označavaju ekološki balansiran i okolišno odgovoran način života. Promoviranje i popularnost „zelenih stilova života“ moguće je interpretirati u kontekstu takozvanog „nematerijalističkog“ ili postmodernog environmentalizma. Kapitalizam je, svjestan važnosti ekologije, komodificirao dio vrijednosti i poruka okolišnog pokreta. To je dovelo je do promjena u promišljanju imagea tvrtki i promoviranja „zelene“, ali ne nužno i održive potrošnje. Mnoge tvrtke kao važan dio svoga imagea ističu socijalnu i ekološku odgovornost te sustavno razvijaju marketinške aktivnosti koje promoviraju postmaterijalističke vrijednosti te okolišno osjetljive stavove i vrijednosti (zeleni marketing). Usporedno s tim razvili su se i novi tipovi potrošača koji konzumiraju široku paletu fair trade i eko-proizvoda. Veliku ulogu u promoviranju „zelenih trendova“ imaju globalno poznate osobe involvirane u različite aktivnosti i eko-projekte. Celebritizacija i komodifikacija environmentalizma prožeta je nizom kontroverzi i prijepora, pri čemu do izražaja dolaze kompleksne i mnogostruke veze između „odgovornog“ kapitalizma, potrošačke kulture i ekološke problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Šimleša, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb