Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 539751

“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“


Zeman, Zdenko; Geiger Zeman, Marija
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“ // Razvoj i okoliš - perspektive održivosti / Galić, Branka ; Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press, 2013. str. 149-160


CROSBI ID: 539751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“
("Live the Green Dream!" - Poetics of Consumeristic Environmentalism and "Responsible Capitalism")

Autori
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Razvoj i okoliš - perspektive održivosti

Urednik/ci
Galić, Branka ; Žažar, Krešimir

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
149-160

ISBN
978-953-175-448-4

Ključne riječi
celebritizacija, environmentalizam, kapitalizam, komodifikacija, konzumeristički environmentalizam, konzumerizam, oglašavanje, stilovi života
(celebritization, environmentalism, capitalism, comodification, consumeristic environmentalism, consumerism, advertising, lifestyle)

Sažetak
Današnje društvo je ušlo u novu fazu potrošnje, pa ga Lipovetsky naziva „hiperpotrošačkim društvom“. „Zdrav“ ili „zeleni“ stil života su sveprisutne sintagme koje, u medijima i u kolokvijalnom govoru, označavaju ekološki balansiran i okolišno odgovoran način života. Promoviranje i popularnost „zelenih stilova života“ moguće je interpretirati u kontekstu takozvanog „nematerijalističkog“ ili postmodernog environmentalizma. Kapitalizam je, svjestan važnosti ekologije, komodificirao dio vrijednosti i poruka okolišnog pokreta. To je dovelo je do promjena u promišljanju imagea tvrtki i promoviranja „zelene“, ali ne nužno i održive potrošnje. Mnoge tvrtke kao važan dio svoga imagea ističu socijalnu i ekološku odgovornost te sustavno razvijaju marketinške aktivnosti koje promoviraju postmaterijalističke vrijednosti te okolišno osjetljive stavove i vrijednosti (zeleni marketing). Usporedno s tim razvili su se i novi tipovi potrošača koji konzumiraju široku paletu fair trade i eko-proizvoda. Veliku ulogu u promoviranju „zelenih trendova“ imaju globalno poznate osobe involvirane u različite aktivnosti i eko-projekte. Celebritizacija i komodifikacija environmentalizma prožeta je nizom kontroverzi i prijepora, pri čemu do izražaja dolaze kompleksne i mnogostruke veze između „odgovornog“ kapitalizma, potrošačke kulture i ekološke problematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Šimleša, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdenko Zeman (autor)

Avatar Url Marija Geiger Zeman (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zeman, Zdenko; Geiger Zeman, Marija
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“ // Razvoj i okoliš - perspektive održivosti / Galić, Branka ; Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press, 2013. str. 149-160
Zeman, Z. & Geiger Zeman, M. (2013) “Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“. U: Galić, B. & Žažar, K. (ur.) Razvoj i okoliš - perspektive održivosti. Zagreb, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press, str. 149-160.
@inbook{inbook, author = {Zeman, Zdenko and Geiger Zeman, Marija}, year = {2013}, pages = {149-160}, keywords = {celebritizacija, environmentalizam, kapitalizam, komodifikacija, konzumeristi\v{c}ki environmentalizam, konzumerizam, ogla\v{s}avanje, stilovi \v{z}ivota}, isbn = {978-953-175-448-4}, title = {“\v{Z}ivi zeleni san!” – poetika konzumeristi\v{c}kog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“}, keyword = {celebritizacija, environmentalizam, kapitalizam, komodifikacija, konzumeristi\v{c}ki environmentalizam, konzumerizam, ogla\v{s}avanje, stilovi \v{z}ivota}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; FF Press}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Zeman, Zdenko and Geiger Zeman, Marija}, year = {2013}, pages = {149-160}, keywords = {celebritization, environmentalism, capitalism, comodification, consumeristic environmentalism, consumerism, advertising, lifestyle}, isbn = {978-953-175-448-4}, title = {"Live the Green Dream!" - Poetics of Consumeristic Environmentalism and "Responsible Capitalism"}, keyword = {celebritization, environmentalism, capitalism, comodification, consumeristic environmentalism, consumerism, advertising, lifestyle}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; FF Press}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font