Pregled bibliografske jedinice broj: 539550
Šest lakih komada - šest godina kasnije
Šest lakih komada - šest godina kasnije // Knjiga sažetaka 7. znanstvanog sastanka Hrvatskog fizikalnog društva / Gajović, Andreja ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 150-150 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 539550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šest lakih komada - šest godina kasnije
(Six easy peaces - six years later)
Autori
Pećina, Planinka ; Balarin, Maja ; Serec, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 7. znanstvanog sastanka Hrvatskog fizikalnog društva
/ Gajović, Andreja ; Tokić, Vedrana ; Zorić, Maja ; Maruščak, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2011, 150-150
ISBN
987-953-7178-20-8
Skup
Sedmi znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 13.10.2011. - 16.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Konceptualno razumijevanje; deklarativno znanje
(Physical concepts; declarative knowledge)
Sažetak
Test konceptualnog razumijevanja „Šest lakih komada“ sastoji se od 36 pitanja iz 6 fizikalnih područja koja se obrađuju u srednjim školama, a primijenjen je na studentima prve godine koji su upisali FER, FKIT te Medicinski i Stomatološki fakultet. Test je obuhvatio približno 1300 učenika iz cijele Hrvatske koji su prethodno uspješno položili prijamni ispit i upisali se na spomenute fakultete. Testom smo htjeli provjeriti postoji li sklad između konceptualnog razumijevanja i deklarativnog znanja fizike koje se često provjerava prijamnim ispitima. Obrada rezultata standardnim statističkim metodama obuhvaća postotak točnih odgovora po pitanjima, ukupan postotak točnih odgovora, uspješnost pojedinih faulteta, generacije itd. PCA analizom pokušali smo provjeriti kvalitetu samog testa, ali doći i do podataka postoji li korelacija između uspješnosti studenata u pojedinim fizikalnim područjima i fakulteta koji upisuju. Također, htjeli smo vidjeti postoji li razlika u konceptualnom razumijevanju između generacija 2001., 2002., 2003. i 2004. , te generacije 2010. I naše i druga istraživanja ovakvog tipa pokazala su da kod studenata postoje intuitivne konceptualne slike neusklađene s korpusom znanja iz fizike te da studenti nekonzistentno primjenjuju fizikalne zakone . Većina studenata barata smo deklarativnim znanjem fizikalnih koncepata te ga ne zna primijeniti u životnim situacijama i konceptualnim problemima. Cilj ovog istraživanja je provjeriti konceptualno razumijevanje na velikom broju studenata kroz nekoliko godina i usporediti s dosadašnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Projekti:
108-1080134-3105 - Mehanizmi narušavanja strukture lipoproteina djelovanjem vanjskih čimbenika (Gamulin, Ozren, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb