Pregled bibliografske jedinice broj: 538117
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) i 3. specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011. / Balić Šimrak, Antonija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 98-110 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 538117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom
(Art Teachers and Abused Children)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) i 3. specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011.
/ Balić Šimrak, Antonija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011, 98-110
ISBN
978-953-7210-44-1
Skup
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (5 ; 2011) ; Specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" (3 ; 2011)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
crtež zlostavljanog djeteta; zlostavljanje u obitelji; zlostavljanje u školi
(abused child's drawings; domestic abuse; bullying)
Sažetak
Cilj ovoga rada je dati osnovni pregled o tome kako učitelji likovne kulture mogu koristiti crtež (likovni izraz) u prepoznavanju i pružanju pomoći djeci koja su traumatizirana zlostavljanjem. Izloženost djece različitim oblici zlostavljanja u obiteljima ( tjelesno, emocionalno i seksualno zlostavljanje i zanemarivanje) kao i izloženost tradicionalnom (bullying) ili elektroničkom (cyberbullying ) međuvršnjačkom nasilju, ostavlja ozbiljne posljedicama na djetetovo zdravlje dobrobit i funkcioniranje u životu i školi. Budući da zlostavljana djeca imaju problema s verbaliziranjem unutarnjih emocionalnih stanja i iskustava zbog straha, srama, obnavljanja traume i poteškoća memorije, likovno izražavanje putem simbola može im pomoći da spoznajno teško razumljiva iskustva eksternaliziraju i tako umanje simptome traume i osjećaje nemoći. Poznavanje specifičnosti crteža zlostavljane djece može značajno doprinijeti prepoznavanju ovog problema, i poslužiti kao polazište za razgovor s djetetom o tome što je htjelo izraziti (indirektni intervju). Sugerira se da se ne donose zaključci o mogućem zlostavljanu na osnovu jednog crteža već iz serije takvih crteža koji sadrže više karakterističnih znakova, koji se upotpunjeni informacijama dobivenim kroz razgovor s djetetom. Škole su često za zlostavljanu djecu jedino sigurno okruženje, a učitelji važne osobe, koje djeci preko likovnog izraza mogu olakšati pristup unutarnjem svijetu, a u slučaju zlostavljanja pružiti im pomoć i zaštitu, stoga je njihova edukacija u ovom području neophodna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija