Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 538117

Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom


Bilić, Vesna
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) i 3. specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011. / Balić Šimrak, Antonija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 98-110 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 538117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom
(Art Teachers and Abused Children)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) i 3. specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011. / Balić Šimrak, Antonija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011, 98-110

ISBN
978-953-7210-44-1

Skup
Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (5 ; 2011) ; Specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" (3 ; 2011)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
crtež zlostavljanog djeteta; zlostavljanje u obitelji; zlostavljanje u školi
(abused child's drawings; domestic abuse; bullying)

Sažetak
Cilj ovoga rada je dati osnovni pregled o tome kako učitelji likovne kulture mogu koristiti crtež (likovni izraz) u prepoznavanju i pružanju pomoći djeci koja su traumatizirana zlostavljanjem. Izloženost djece različitim oblici zlostavljanja u obiteljima ( tjelesno, emocionalno i seksualno zlostavljanje i zanemarivanje) kao i izloženost tradicionalnom (bullying) ili elektroničkom (cyberbullying ) međuvršnjačkom nasilju, ostavlja ozbiljne posljedicama na djetetovo zdravlje dobrobit i funkcioniranje u životu i školi. Budući da zlostavljana djeca imaju problema s verbaliziranjem unutarnjih emocionalnih stanja i iskustava zbog straha, srama, obnavljanja traume i poteškoća memorije, likovno izražavanje putem simbola može im pomoći da spoznajno teško razumljiva iskustva eksternaliziraju i tako umanje simptome traume i osjećaje nemoći. Poznavanje specifičnosti crteža zlostavljane djece može značajno doprinijeti prepoznavanju ovog problema, i poslužiti kao polazište za razgovor s djetetom o tome što je htjelo izraziti (indirektni intervju). Sugerira se da se ne donose zaključci o mogućem zlostavljanu na osnovu jednog crteža već iz serije takvih crteža koji sadrže više karakterističnih znakova, koji se upotpunjeni informacijama dobivenim kroz razgovor s djetetom. Škole su često za zlostavljanu djecu jedino sigurno okruženje, a učitelji važne osobe, koje djeci preko likovnog izraza mogu olakšati pristup unutarnjem svijetu, a u slučaju zlostavljanja pružiti im pomoć i zaštitu, stoga je njihova edukacija u ovom području neophodna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) i 3. specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011. / Balić Šimrak, Antonija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 98-110 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bilić, V. (2011) Susret učitelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom. U: Balić Šimrak, A. (ur.)5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima (ECNSI) i 3. specijalizirani umjetničko-znanstveni skup "Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju" : Zbornik umjetničko znanstvenih skupova 2009. - 2011..
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Bali\'{c} \v{S}imrak, A.}, year = {2011}, pages = {98-110}, keywords = {crte\v{z} zlostavljanog djeteta, zlostavljanje u obitelji, zlostavljanje u \v{s}koli}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {Susret u\v{c}itelja likovne kulture sa zlostavljanom djecom}, keyword = {crte\v{z} zlostavljanog djeteta, zlostavljanje u obitelji, zlostavljanje u \v{s}koli}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Bali\'{c} \v{S}imrak, A.}, year = {2011}, pages = {98-110}, keywords = {abused child's drawings, domestic abuse, bullying}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {Art Teachers and Abused Children}, keyword = {abused child's drawings, domestic abuse, bullying}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font