Pregled bibliografske jedinice broj: 537944
Škola i učenje za budućnost
Škola i učenje za budućnost // ŠKOLA, ODGOJ I UČENJE ZA BUDUĆNOST / Jurčević Lozančić, Anka ; Siniša Opić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 9-22 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 537944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i učenje za budućnost
(School and Learning for the Future)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ŠKOLA, ODGOJ I UČENJE ZA BUDUĆNOST
/ Jurčević Lozančić, Anka ; Siniša Opić - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 9-22
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
School, Education and Learning for the Future
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
okolina za učenje; obrazovna sredina; stilovi učenja; e-učenje; futurologija; odgoj za promjene; informalno učenje; škola
(learning environment; learning styles; e-learning; futurology; education for change; informal learning; school; Club of Rome)
Sažetak
Sažetak: Živimo u vremenu brzih promjena u svim područjima znanosti, tehnologije te načina komuniciranja i življenja ljudske zajednice. Svakodnevno se pitamo koliko škola priprema za te promjene i za život u novom multimedijskom okruženju? Djeca i adolescenti manje vremena provedu u školi ili drugim oblicima institucionalnog učenja negoli u izvanškolskim prostorima te u drugim socijalnim zajednicama (obitelji, klubovima, društvima, vjerskim ustanovama i sl.). Stručnjaci se moraju stalno pitati što ima najveći utjecaj na učenje i razvoj mladih u tako bogatom medijskom okruženju. Lista najvažnijih kompetencija za život je znatno promijenjena i proširena u odnosu na prošlo stoljeće. Stručnjaci za odgoj i učenje nastoje predvidjeti moguće promjene u području sadržaja i metoda učenja na početku 21. stoljeća. Glavna pitanja na koja se nastoji pronaći odgovore jesu: što treba učiti, kako učiti, gdje učiti, zašto učiti te u kakvoj su vezi odgovori na ta pitanja s novom obrazovnom sredinom. Autor posebnu pozornost posvećuje odnosu apersonalne i personalne komunikacije u odrastanju djece i mladih, odnosno pitanjima koje pred stručnjake za učenje i odgoj donose novi komunikacijski mediji (Internet, mobilni telefoni te razni vidovi e-učenja). Tim pitanjima bavi se autor ovog priloga podsjećajući na neke zapaženije studije i autore koji su se u proteklih pola stoljeća bavili istim ili sličnim pitanjima (Alvin Toffler, Ivan Illich, George Orwel, Stephen Hawking te članovi Rimskoga kluba). Autor zaključuje da je danas, mnogo više negoli u prošlom stoljeću, važna kompetencija naučiti kako se uči uz pomoć novih medija te pripremanje mladih i odraslih za stalne i brze promjene
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)