Pregled bibliografske jedinice broj: 537235
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 30-30 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 537235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
(Approaches to assessment of theory of mind in infancy and preschool years)
Autori
Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina ; Ljubešić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka
/ Cepanec, Maja ; Bučar, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011, 30-30
ISBN
978-953-55853-2-9
Skup
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Djelovati rano: zašto i kako?
Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 29.09.2011. - 02.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
teorija uma; rana socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima
(theory of mind; early social communication; mental state talk)
Sažetak
Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja (poput namjera, želja, mišljenja, vjerovanja i emocija) sebi i drugima te primjene tih stanja u objašnjavanju i predviđanju vlastitog i tuđeg ponašanja. Ta sposobnost iznimno je važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće i promjene u razumijevanju teorije uma javljaju se u različitim kliničkim stanjima te se smatraju jednim od važnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra. Dojenačka i predškolska dob razdoblja su intenzivnog razvoja razumijevanja teorije uma, odnosno, pojedinih mentalnih stanja, njihovih međusobnih odnosa te odnosa sa stvarnošću i ponašanjem. Na radionici će se prvo ukratko opisati ključne razvojne promjene u razumijevanju teorije uma koje se javljaju u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Potom će se razmotriti različiti pristupi mjerenju teorije uma u ovim razvojnim razdobljima, uz detaljniji osvrt na Ljestvicu rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), Ljestvicu teorije uma (Wellman i Liu, 2004) te različite zadatke netočnih vjerovanja, kao i na pristup temeljen na proučavanju dječjeg govora o mentalnim stanjima. Naposljetku će se prikazati osnovne spoznaje o poteškoćama i promjenama u teoriji uma u različitim posebnim populacijama, uz osvrt na mogućnosti primjene spoznaja o razvoju prethodnica teorije uma u ranoj dijagnozi poremećaja iz autističnog spektra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb