Pregled bibliografske jedinice broj: 537200
Volontiranje studenata s djecom i mladima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
Volontiranje studenata s djecom i mladima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama // Ljetopis socijalnog rada, 18 (2011), 3; 579-600 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 537200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Volontiranje studenata s djecom i mladima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
(Student volunteering among children and young people with special educational needs)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko ; Rudelić, Aileen
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 18
(2011), 3;
579-600
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama; kompetencije; studenti; volontiranje; civilna misija sveučilišta
(children with special educational needs; competences; students; volunteering; civil mission of the University)
Sažetak
Volontiranje je dobrovoljna aktivnost pojedinca usmjerena na dobrobit zajednice. U procesu volontiranja studenata, budućih odgojno-obrazovnih djelatnika, s djecom i mladima s posebnim odgojno- obrazovnim potrebama djeci se osigurava dodatna pomoć, a studenti stječu iskustva i znanja za budući profesionalni rad. Angažman studenata u volonterskim aktivnostima za koje se traže i stručna znanja predstavlja značajan doprinos društvu. Cilj istraživanja bio je ispitati njihova iskustva, osjećaj zadovoljstva, razloge koji su ih naveli na volontiranje i prepreke istom. Ispitane su 64 studentice Učiteljskog fakulteta u Rijeci Upitnikom zadovoljstva volontiranjem. Dobivena je dvofaktorska struktura Skale zadovoljstva volontiranjem: faktor zadovoljstva radi osobne dobiti i faktor zadovoljstva organizacijom. Postoji pozitivna korelacija između osjećaja zadovoljstva osobnom dobiti i organizacijom. Studenti su izuzetno zadovoljni osjećajem osobne dobiti tijekom volontiranja i uglavnom su zadovoljni organizacijom volontiranja. Razlozi koji su ih potaknuli na volontiranje su stjecanje iskustva/znanja i altruizam, a najčešće navođena prepreka studentima je nedostatak vremena. Ovi nalazi ukazuju na potrebu sustavnog razvoja volonterskih aktivnosti, posebice među studentima učiteljskih studija, budućim odgajateljima i učiteljima, kako bi uz pomaganje djeci i mladima s posebnim odgojno obrazovnim potrebama stjecali kompetencije za rad u inkluzivnim okruženjima. Također, uključivanjem studenata u volonterske aktivnosti u okviru visokoškolske nastave promiče se njihovo civilno zalaganje u zajednici i razvija civilna misija sveučilišta, koja je u Hrvatskoj relativno zanemarena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- SCOPUS, EBSCO, Studies on Women and Gender, Social Care Online, DOAJ