Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 535860

PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE


Jureša, Vesna; Musil, Vera; Majer, Marjeta; Keranović, Adis; Raštegorac, Vlasta; Pavić, Mirjana; Raguž, Mirjana; Jozak, Reza; Matijević, Ivanka; Modrić, Ružica et al.
PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE // Zbornik radova XI. Kongresa Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora / Mazzi, Bruno (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo obiteljskih doktora, 2011. str. 29-39 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 535860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE
(THE PATRONAGE ACTIVITY AND TRAINING OF MEDICAL STUDENTS)

Autori
Jureša, Vesna ; Musil, Vera ; Majer, Marjeta ; Keranović, Adis ; Raštegorac, Vlasta ; Pavić, Mirjana ; Raguž, Mirjana ; Jozak, Reza ; Matijević, Ivanka ; Modrić, Ružica ; Ćosić, Mira ; Bosanac, Željka ; Kopilaš, Sandra ; Bulaja, Ankica ; Soldić, Anđelka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova XI. Kongresa Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora / Mazzi, Bruno - Zagreb : Hrvatsko društvo obiteljskih doktora, 2011, 29-39

ISBN
978-953-7789-00-8

Skup
XI. Kongres Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 29.09.2011. - 01.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
patronažna služba; studij medicine
(community nurse service; medical education)

Sažetak
Uvod: „Zdravlje u zajednici“ je predmet koji se provodi u organizaciji Škole narodnog zdravlja “Andrija Štampar” Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu za studente viših godina studija od 1952. godine. Principi ovog dijela medicinske edukacije, temelje se na pristupu da je područje djelovanja liječnika i medicinskih sestara zajednica i ljudsko okruženje, a ne samo ordinacija i klinika . Cilj: Cilj rada bio je analiza i usporedba rezultata evaluacije sadržaja predmeta „Zdravlje u zajednici“ s posebnim osvrtom na iskustva rada studenata u patronaži koji su pohađali praksu na četvrtoj i na šestoj godini studija. Ispitanici i metode: Istraživanjem je obuhvaćeno 192 studenata koji su pohađali predmet „Zdravlje u zajednici“ na četvrtoj godini studija u akademskoj godini 2007/2008. i 205 studenata koji su pohađali predmet na šestoj godini studija u akademskoj godini 2010/2011. Studenti su popunili evaluacijski upitnik o aktivnostima tijekom kolegija, ocjenjujući ih ocjenama 1-vrlo loše do 5-izvrsno, uz opisna zapažanja i esej. Upitnik je sadržavao pitanja o zadovoljstvu s radom u patronažnoj službi, ambulanti obiteljske medicine, školske medicine, medicini rada, pedijatriji, zdravstvenim odgojem, ekološkim izvidom i uzimanjem uzoraka vode, posjetom bolnici, zavodu za javno zdravstvo, terenskim istraživanjem, te pitanja o organizaciji predmeta: uvodnom seminaru, završnom seminaru, sadržaju, organizaciji i smještaju. Za potrebe ovog rada analizirani su i uspoređeni odgovori iz evaluacijskog upitnika za ocjenu pojedinih aktivnosti i eseji studenata koji su pohađali praksu na četvrtoj godini studija i studenata koji su pohađali praksu na šestoj godini studija. Podaci prikupljeni upitnikom obrađeni su metodama deskriptivne statistike, a rezultati analize prikazani su tablicama frekvencija. Rezultati: Studenti u obje generacije pokazuju visoko zadovoljstvo ocjenama 4 i 5 iskustvom u patronažnoj službi (ocjene 4 i 5). Veoma zadovoljno radom u patronaži, bilo je 92, 26 % studenata koji su pohađali praksu na četvrtoj godini studija, sa srednjom ocjenom 4, 44. Ocjenama 4 i 5 patronažu je ocijenilo 94, 79 % studenata koji su praksu pohađali na šestoj godini, sa srednjom ocjenom 4, 77. Iskustvo rada u patronaži u obje generacije izdvojilo se među tri najbolje ocijenjene aktivnosti terenske prakse, uz provođenje zdravstvenog odgoja u školi ili vrtiću te rad u ambulanti liječnika obiteljske medicine.Zadovoljstvo stručnom praksom vrlo je emotivno opisivano i u završnim esejima. Zaključak: Rezultati evaluacije sadržaja predmeta „Zdravlje u zajednici“ pokazuju da studenti prepoznaju iznimnu vrijednost stručne prakse u cjelini i doživljavaju je kao jedno od najljepših i najkorisnijih iskustava tijekom studija i kao nešto posve drugačije u odnosu na rad u bolnici. Trud, zalaganje i pažnja prema bolesnicima koje u svom svakodnevnom radu iskazuju patronažne sestre i obiteljski liječnici posebno su istaknuti kao važan doprinos u skrbi za populaciju od kojih neki žive u posebno teškim uvjetima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Projekti:
108-1080135-0263 - Kardiovaskularni rizici u školske djece i mladih - razvoj modela intervencije (Jureša, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jureša, Vesna; Musil, Vera; Majer, Marjeta; Keranović, Adis; Raštegorac, Vlasta; Pavić, Mirjana; Raguž, Mirjana; Jozak, Reza; Matijević, Ivanka; Modrić, Ružica et al.
PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE // Zbornik radova XI. Kongresa Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora / Mazzi, Bruno (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo obiteljskih doktora, 2011. str. 29-39 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jureša, V., Musil, V., Majer, M., Keranović, A., Raštegorac, V., Pavić, M., Raguž, M., Jozak, R., Matijević, I. & Modrić, R. (2011) PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE. U: Mazzi, B. (ur.)Zbornik radova XI. Kongresa Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora.
@article{article, author = {Jure\v{s}a, Vesna and Musil, Vera and Majer, Marjeta and Keranovi\'{c}, Adis and Ra\v{s}tegorac, Vlasta and Pavi\'{c}, Mirjana and Ragu\v{z}, Mirjana and Jozak, Reza and Matijevi\'{c}, Ivanka and Modri\'{c}, Ru\v{z}ica and \'{C}osi\'{c}, Mira and Bosanac, \v{Z}eljka and Kopila\v{s}, Sandra and Bulaja, Ankica and Soldi\'{c}, An\djelka}, editor = {Mazzi, B.}, year = {2011}, pages = {29-39}, keywords = {patrona\v{z}na slu\v{z}ba, studij medicine}, isbn = {978-953-7789-00-8}, title = {PATRONA\v{Z}NA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE}, keyword = {patrona\v{z}na slu\v{z}ba, studij medicine}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo obiteljskih doktora}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jure\v{s}a, Vesna and Musil, Vera and Majer, Marjeta and Keranovi\'{c}, Adis and Ra\v{s}tegorac, Vlasta and Pavi\'{c}, Mirjana and Ragu\v{z}, Mirjana and Jozak, Reza and Matijevi\'{c}, Ivanka and Modri\'{c}, Ru\v{z}ica and \'{C}osi\'{c}, Mira and Bosanac, \v{Z}eljka and Kopila\v{s}, Sandra and Bulaja, Ankica and Soldi\'{c}, An\djelka}, editor = {Mazzi, B.}, year = {2011}, pages = {29-39}, keywords = {community nurse service, medical education}, isbn = {978-953-7789-00-8}, title = {THE PATRONAGE ACTIVITY AND TRAINING OF MEDICAL STUDENTS}, keyword = {community nurse service, medical education}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo obiteljskih doktora}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font