Pregled bibliografske jedinice broj: 534969
Učestalost i funkcije majčinih verbalnih iskaza i gesta u ranom jezičnom razvoju
Učestalost i funkcije majčinih verbalnih iskaza i gesta u ranom jezičnom razvoju // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 1; 44-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 534969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost i funkcije majčinih verbalnih iskaza i gesta u ranom jezičnom razvoju
(Frequency and Functions of Mothers` Verbal Responses and Gestures in Early Language Development)
Autori
Maričić, Antonija ; Kelić, Maja ; Cepanec, Maja
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 48
(2012), 1;
44-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interakcija ; komunikacija ; geste ; predlingvističko razdoblje ; majka-dijete ; funkcije verbalnih odgovora
(interaction ; communication ; gestures ; prelinguistic period ; mother-child ; functions of verbal responses)
Sažetak
Komunikacija odraslih s djecom razlikuje se od komunikacije među odraslima u velikom broju obilježja. U literaturi su već dobro opisana obilježja maminskog govora, no mnogo manje su poznate prilagodbe koje odrasle osobe rade u drugim obilježjima komunikacije. U ovom istraživanju je, analizom video-snimaka komunikacije 10 parova majke i djeteta, promatrana pojavnost uporabe gesta (kao i njihovog međuodnosa s verbalnim iskazima) te različitih funkcija verbalnih iskaza. Ta su obilježja analizirana u djece prosječne dobi 13 mjeseci, tj. u djece koja su u fazi proizvodnje prvih riječi. Rezultati pokazuju da majke 15% verbalnih iskaza prate gestama. Ovi podaci ukazuju da roditelji u komunikaciji sa svojom djecom koriste manje gesta negoli u komunikaciji s odraslima. Kada to čine, u gotovo 80% slučajeva koriste deiktičke geste, a u znatno manjoj mjeri ikoničke i konvencionalne. Najčešće se javljaju verbalni iskazi s funkcijama davanja uputa/upozoravanja, opisivanja, privlačenja pažnje i imenovanja. Gestama se roditelji najčešće koriste za privlačenje pažnje, čime, intuitivno, daju dodatnu podršku usvajanju jezika u djece čije su vještine združene pažnje još nezrele.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO