Pregled bibliografske jedinice broj: 533800
Diferencije i specifičnosti u korištenju nekih post hoc testova u analizi varijance (ANOVA)
Diferencije i specifičnosti u korištenju nekih post hoc testova u analizi varijance (ANOVA) // Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević-Lozančić, A., Opić, S. (ur.).
Zagreb, 2011. str. 37-46 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 533800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diferencije i specifičnosti u korištenju nekih post hoc testova u analizi varijance (ANOVA)
(DIFFERENCES AND SPECIFICITY IN THE USE OF SOME POST HOC TESTS IN THE ANALYSIS OF VARIANCE (ANOVA))
Autori
Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola, odgoj i učenje za budućnost
/ Jurčević-Lozančić, A., Opić, S. - Zagreb, 2011, 37-46
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
5th International Conference on Advanced and Systematic Research ; School, Education and Learning for the Future
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ANOVA; varijanca; Post hoc testovi; Bonferroni test; LSD test; Tukey HSD test; Scheffe test; Student-Newman-Keuls test (SNK); family wise error
(ANOVA; variance; post hoc tests; Bonferroni test; LSD test; Tukey HSD test; Scheffe test; Student-Newman-Keuls test (SNK); family wise error)
Sažetak
Cilj rada je naglasiti određene diferencije i specifičnosti u korištenju nekih post hoc testova u analizi varijance, a u istraživanjima odgoja i obrazovanja. Poseban osvrt stavljen je na preduvjete za korištenje analize varijance te njena statistički opravdana primjena u istraživanjima odgoja i obrazovanja (naglasak na pedagogiji). Elaborirane su specifičnosti određenih post hoc testova u analizi varijance poput: Tukey HSD, Scheffe test, Bonferroni test, Student-Newman-Keuls test (SNK) i LSD test. Tablično su izražene određene diferencije navedenih post hoc testova s posebnim osvrtom na snagu korištenog testa, kontrolu pogreške 1. reda te kontroliranje eksperimentalne greške (family wise error). Odgovor na pitanje odabira određenog post hoc testa elaboriran je pomoću dva stajališta: specifičnosti testa i paradigmu istraživača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija