Pregled bibliografske jedinice broj: 532885
Koncentracija funkcija i transparentnost tržišta - odlučujući čimbenici oblikovanja maloprodajnih poslovnih jedinica
Koncentracija funkcija i transparentnost tržišta - odlučujući čimbenici oblikovanja maloprodajnih poslovnih jedinica // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić Marijan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 187-201 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 532885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncentracija funkcija i transparentnost tržišta - odlučujući čimbenici oblikovanja maloprodajnih poslovnih jedinica
(Concentration of Functions and Transparency of Markets - Decisive Factors for Formating Retail Business Units)
Autori
Segetlija, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko ; Karić Marijan - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 187-201
Skup
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu - XI znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
maloprodaja; maloprodajna poslovna jedinica; koncentracija u maloprodaji; internacionalizacija i globalizacija maloprodaje; Republika Hrvatska
(retailing; retail business units; retail concentration; internationalization and)
Sažetak
S obzirom na porast važnosti maloprodaje u kanalima distribucije, odnosno u cijelome nacionalnom gospodarskom sustavu, potrebno je i nadalje izučavanje teorija kojima se objašnjavaju promjene, odnosno razvoj oblika maloprodajnih poslovnih jedinica. U tome smislu posebno su važne novije teorije: „kombinirana teorija“ i „teorija prednosti kroz resurse“. Te su koncepcije osobito važne za objašnjenje procesa širenja pojedinih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica od strane velikih svjetskih maloprodajnih lanaca iz jednih u druge zemlje. U radu se naglašava zbog čega i dalje raste važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu (daju se i prijedlozi novih pokazatelja). Osim što se ističu dosadašnje najpoznatije koncepcije za objašnjenje promjena oblika maloprodajnih poslovnih jedinica, naglašavaju se temeljne naznake za stvaranje novih koncepcija: daljnjei razvoj trgovinskih funkcija u smislu njihove koncentracije i povišenja tržišne transparentnosti. Suvremene su promjene uvjetovane čimbenicima koji dovode i do internacionalizacijskih i globalizacijskih procesa u svjetskom gospodarstvu. Postavljene bi se hipoteze mogle verificirati nalaženjem određenih tendencija i pravilnosti u njihovom kretanju i njihovim međusobnim odnosima. No, u radu se daju tek neki pokazatelji koncentracijskih kretanja u malopropdaji Republike Hrvatske i razvoja e-maloprodaje, te neke usporedbe s razvojem svjetskih maloprodajnih lanaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Zbornik se tiska kao periodička publikacija ISSN 1847-361X Citiran u EconPapers
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Zdenko Segetlija
(autor)