Pregled bibliografske jedinice broj: 532193
Virtualne zajednice i ekologija: primjer multidisciplinarnog umjetničkog projekta "Zatvorena zbilja - embrio"
Virtualne zajednice i ekologija: primjer multidisciplinarnog umjetničkog projekta "Zatvorena zbilja - embrio" // Knjiga sažetaka
Zagreb: FF Press, 2011. str. 107-107 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 532193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Virtualne zajednice i ekologija: primjer multidisciplinarnog umjetničkog projekta "Zatvorena zbilja - embrio"
(Virtual Communities and Ecology: An Example of Multidisciplinary Art Projet 'Closed reality - Embryo')
Autori
Sabol, Gabrijela ; Kulunčić, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ - Zagreb : FF Press, 2011, 107-107
Skup
Razvoj i okoliš - perspektive održivosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.10.2011. - 07.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
genetika; internet; virtualne zajednice; multidisciplinarni umjetnički projekt; teorija socijalnog učenja
(genetics; internet; virtual communities; multidisciplinary art project; social learning theory)
Sažetak
Ideja i koncept zajednice centralni su pojmovi u sociologiji. Razvojem informacijske i komunikacijske tehnologije definicija se zajednice odmaknula od tradicionalnog shvaćanja zajednice koja postoji jer je povezuje neko fizičko mjesto. Suvremene sociološka teorije opisuju zajednicu kao serije mreža varirajućih veličina, gustoća i svrha koje prelaze okvire fizičke lokacije. Kroz prezentaciju i demonstraciju multidisciplinarnog umjetničkog projekta Zatvorena zbilja embrio, http://embryo.inet.hr/, pokazati ćemo neke osnovne tipove virtualnih zajednica, njihove glavne komponente, socijalno okruženje i tehnološke predispozicije za njihovo nastajanje. Projekt problematizira mogućnost manipulacije genetskim kodom a zasnovan je na međusobnoj akciji i interakciji sudionika na internetu i zamišljen je kao fiktivna igra u kojoj dva igrača naizmjenično biraju među ponuđenim opcijama, stvarajući «novog čovjeka». Podaci o sudionicima i produkti «igre» (virtualni embrio) pohranjuju se u bazu podataka i distribuiraju putem mailing liste. Na kraju, prikazati ćemo modele socijalizacije unutar tako stvorene virtualne zajednice te načine usvajanja znanja s posebnim osvrtom na Wengerovu teoriju socijalnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb