Pregled bibliografske jedinice broj: 531781
Učenje stranih jezika i rehabilitacija slušanja i govora: dvije strane verbotonalnog zlatnika
Učenje stranih jezika i rehabilitacija slušanja i govora: dvije strane verbotonalnog zlatnika // Čovjek i govor - 50 godina SUVAGA / Dučić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2011. str. 98-99 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 531781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje stranih jezika i rehabilitacija slušanja i govora: dvije strane verbotonalnog zlatnika
(Foreign language learning and rehabilitation of speech and hearing: two sides of the verobotnal coin)
Autori
Mildner, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Čovjek i govor - 50 godina SUVAGA
/ Dučić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2011, 98-99
ISBN
978-953-95195-6-6
Skup
VII. međunarodni simpozij verbotonalnog sistema: Čovjek i govor - 50 godina SUVAG-a
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2011. - 21.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenje stranih jezika; rehabilitacija slušanja i govora; verbotonalna metoda
(foreign language learning; speech and hearing rehabilitation; verbotonal method)
Sažetak
Verbotonalna metoda profesora Petra Guberine proizašla je iz njegove Lingvistike govora (verbotonalne teorije) kao primjena u dva smjera: u učenju stranih jezika i u (re)habilitaciji slušanja i govora. U oba područja oslanja se na ista univerzalna načela. Početno i osnovno jest ono da je čovjek središte i polazna točka, i to čovjek kao cjelina i posebnost. S time je povezan i pojam optimale široko shvaćen kao oslanjanje na najprikladniji mogući prustup u danome kontekstu, bez obzira na to radi li se o izabranom frekvencijskom području, modalitetu podraživanja i/ili kombinaciji više njih, korištenju napetosti, pokreta ili situacije u ispravljanju "stranog akcenta" ili omogućavanju primanja i proizvodnje govornih oblika u osoba oštećena sluha. Optimala se, naime, gradi iznutra: temelj je osoba s kojom se radi, a teret je prilagodbe na nastavniku/rehabilitatoru. Konačno, ako se u ponekim etapama i naglašavaju pojedinosti i izdvajaju specifične poteškoće (npr. pojedinačni glasovi), treba stalno imati na umu da dobra komunikacija, kao krajnji cilj, može biti rezultat samo cjelovitog pristupa i da stoga oba spomenuta područja primjene verbotonalne metode moraju u svom pristupu biti i globalna i strukturalna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(autor)