Pregled bibliografske jedinice broj: 531386
ODGOJ I OBRAZOVANJE U MULTIKULTURALNOM DRUŠTVU
ODGOJ I OBRAZOVANJE U MULTIKULTURALNOM DRUŠTVU // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 447-459 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 531386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODGOJ I OBRAZOVANJE U MULTIKULTURALNOM DRUŠTVU
(EDUCATION IN A MULTICULTURAL SOCIETY)
Autori
Ivanović, Josip
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11
(2009), 2;
447-459
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje; multikulturno društvo; multikulturalizam; odnos multikulturalizma i obrazovanja; kriza multikulturalnog obrazovanja; perspektive multikulturalnog obrazovanja
(educatio;; multicultural society; multiculturalism; relationship of multiculturalism vs. education; multicultural education crisis; multicultural education perspective)
Sažetak
Zbog sveukupnih suvremenih društvenih trendova danas je više nego ikad neophodno pedagoško promišljanje odnosa multikulturalnosti i obrazovanja, odnosno odgoja i obrazovanja u multikulturnom društvu. Upravo je zbog toga sve veći broj autora, kako u svijetu tako i u nas, koji se bave tom problematikom. Usvojeni su i brojni važni dokumenti Ujedinjenih naroda i UNESCO-a, raznih europskih društvenih i prosvjetnih institucija i asocijacija, održani su brojni simpoziji i savjetovanja, napisano je na tisuće bibliografskih jedinica. To obilježje odgojno-obrazovane djelatnosti, njegova stvarnost i perspektiva izazov su i za pedagogijsku teoriju i za pedagošku praksu. Kao i mnogi drugi, tako i fenomen multikulturalnosti obrazovanja dobiva na važnosti i zbog toga što on ima svoje plime i oseke, zastoje, krize i otpore, i to ne samo u prošlosti nego i u suvremenosti. I ne samo u nekim daljim nego i u bližim geografskim i etničkim prostorima, a poglavito tamo i tada gdje se i kada se društvene proturječnosti rješavaju sukobima i ratovima među narodima. Tada kriza multikulturalnog obrazovanja može istodobno biti sastavnica i uzroka i posljedica socijalnih konfl ikata. Bez obzira na predznak u vrednovanju i pristupu promatranja odnosa multikulturalizma i obrazovanja, izvjesno je da je taj fenomen sve više u području interesa mnoštva znanstvenih, ponajprije društvenih, humanističkih, kulturoloških, socioloških i pedagoških disciplina, kao i to da je odgoj i obrazovanje u multikulturnom društvu, odnosno, multikulturno obrazovanje u školi, u masovnim medijima i multikulturalni ambijent u društvenoj zajednici, imperativ sadašnjeg i budućeg vremena, pretpostavka istinskog, osobnog i društvenog progresa, sastavni dio humanističke civilizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Science Citation Index