Pregled bibliografske jedinice broj: 531174
Posebne jezične teškoće - specifičan pormećaj jezično-govornog razvoja
Posebne jezične teškoće - specifičan pormećaj jezično-govornog razvoja, 2011., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 531174 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posebne jezične teškoće - specifičan pormećaj jezično-govornog razvoja
(Specific language impairments - specific dissorder in language-speech development)
Autori
Vujović, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2011
Stranica
40
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
posebne jezične teškoće; uredan jezični razvoj; razvojni jezični poremećaji; posebne jezične teškoće u hrvatskom jeziku
(specific language impairment; neat language development; developmental language imapirment; specific language impairment in Croatian language)
Sažetak
Posebne jezične teškoće (PJT) razvojni su jezični poremećaj neutvrđenog uzroka. Razvoj drugih područja kod djece s PJT-om uredan je i skladan: urednog su sluha, motorički, emocionalni, socijalni i kognitivni razvoj u skladu je s njihovom dobi. Kod djece s PJT-om nisu utvrđena neurološka oštećenja, iako to ne znači da uzrok njihovim poteškoćama nije u središnjem živčanom sustavu. Manifestiraju se kao zakašnjeli, ali i drukčiji jezični razvoj. U hrvatskom jeziku karakteristično je izostavljanje prijedloga, veznika, nenaglašenih osobnih zamjenica i glagola, te uporaba pogrešnog padeža, glagolskog lica, broja i vremena. Riječi obično nisu dulje od tri sloga, rečenice su kratke i jednostavne, a kod artikulacijskih pogrešaka česte su omisije, supstitucije i distorzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)