Pregled bibliografske jedinice broj: 530870
Obrazovanje za okoliš i/ili obrazovanje za održivi razvoj
Obrazovanje za okoliš i/ili obrazovanje za održivi razvoj // Razvoj i okoliš - Perspektive održivosti, Knjiga sažetaka / Rukavina, Izvor i Žažar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 48-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 530870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje za okoliš i/ili obrazovanje za održivi razvoj
(Environmental education and/or education for sustainable development)
Autori
Buzov, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Razvoj i okoliš - Perspektive održivosti, Knjiga sažetaka
/ Rukavina, Izvor i Žažar, Krešimir - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 48-49
ISBN
978-953-175-402-6
Skup
Znanstveni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem, Razvoj i okoliš - Perspektive održivosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.10.2011. - 07.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje za okoliš; obrazovanje za održivi razvoj; transmisivno obrazovanje; transformativno obrazovanje
(environmental education; education for sustainable development; transmissive education; transformative education)
Sažetak
U kontekstu višegodišnjih rasprava o tome da li se obrazovanje za okoliš suočava s nužnošću ponovne formulacije svojih ciljeva i pozicioniranja unutar globalnih obrazovnih perspektiva ili se povlači pred svuda prisutnim preporukama prema razvijanju obrazovanja za održivi razvoj, u radu se daje kratak pregled razvoj koncepta obrazovanja za okoliš od tzv. Tbilisi deklaracije, Bruntland Izvješća i Agende 21 do najnovijih integrirajućih koncepata kao što je na primjer obrazovanje za odgovornost (prema okolišu), a što uključuje i obrazovanje za održivi razvoj. Cilj ovog priopćenja je pokušati odgovoriti na pitanje u kojoj mjeri koncepti obrazovanja za okoliš i obrazovanja za održivi razvoj odgovaraju transimisivnom, a u kojoj mjeri transformativnom karakteru obrazovanja. Drugim riječima, koji koncept je bliži obećanoj paradigmatskoj promjeni tradicionalne ili moderne obrazovne prakse. U tom smislu iznose se karakteristike ovih koncepata u odnosu na njihovu usredotočenost glede razvoja društva ili razvoja pojedinca odnosno na društvenu reprodukciju ili društvenu transformaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-1300855-3326 - TITIUS: Porječje Krke - baština i sociokulturni razvoj (Pilić, Šime, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivanka Buzov
(autor)