Pregled bibliografske jedinice broj: 530653
Pretilost učenika u primarnoj edukaciji
Pretilost učenika u primarnoj edukaciji, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 530653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pretilost učenika u primarnoj edukaciji
(Obesity students in primary education)
Autori
Lokner, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
26.09
Godina
2011
Stranica
43
Mentor
Prskalo, Ivan
Neposredni voditelj
Badrić, Marko
Ključne riječi
antropološka obilježja; pretilost; kineziološka aktivnost
(anthropological characteristics; obesity; kinesiological activity)
Sažetak
Pretilost u djece je pojava koja privlači sve veću pažnju znanstvenika i liječnika radi spoznaje da pretilo dijete u velikom postotku postaje pretila odrasla osoba sa svim rizicima po zdravlje do kojih dovodi povećana tjelesna masa. Ovim radom želi se naglasiti kako je pretilost u djece značajan javnozdravstveni problem s jasnom tendencijom porasta u zadnjih nekoliko desetljeća. Istraživanje pokazuje stanje manjeg broja djece te njihove antropološke karakteristike i usporedbu sa sličnim istraživanjima na većoj populaciji djece u svijetu. Pretilost je definirana kao pojava nagomilavanja viška masti u organizmu, ali pretilost u djece nije uvijek jednostavno odrediti u svakodnevnom radu i dijagnosticiranju. U dijagnosticiranju se možemo poslužiti metodom slobodne procjene, metodom usporedbe tjelesne mase s prosječnom tjelesnom masom za dob, visinu, spol i osteomuskularnu razvijenost, te metodom mjerenja potkožnog masnog tkiva na nadlaktici, trbuhu i leđima. Neke od ovih metoda korištene su i u navedenom istraživanju. U nastanku pretilosti važnu ulogu imaju promjene u načinu života koje uključuju manje tjelesne aktivnosti i konzumaciju visokokalorične hrane, ali i obiteljske varijable vezane uz izbor hrane, stil hranjenja i roditeljsko znanje o prehrani. Kako pretilost nije stanje koje bi dijete jednostavno preraslo, već ih oko 80% ostaje pretilo i u odrasloj dobi, važan je pravovremeni tretman. Svi koji se brinemo o djeci imamo veliku zadaću: djeci na razumljiv način dokazati da je za njihovo zdravlje nužan i njihov udio u tome.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Marko Badrić, viši asistent pomagao je kandidatu u izradi završnog rada
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb