Pregled bibliografske jedinice broj: 530617
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 530617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka
(The process of consumers decision making about purchasing private label brand)
Autori
Kosić, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.10
Godina
2011
Stranica
68
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
privatne marke; odluka o kupnji; potrošačev stav prema privatnim markama; kupovno ponašanje
(private labels; decision about purchasing; consumers attitude toward PLBs; purchasing behavior)
Sažetak
Privatne marke iz godine u godinu sve više zaokupljaju pažnju potrošača, kao i istraživača, a njihov tržišni udio na svjetskoj razini kontinuirano raste. Glavni razlozi pojave privatnih maraka leže u ekspanziji i konsolidaciji trgovaca. Trgovci privatne marke prvenstveno koriste kao strateško oružje za diferencijaciju imidža i sredstvo jačanja vlastite pregovaračke moći u odnosu na proizvođače, dok su za potrošače one dodatni izbor prilikom kupnje čija kvaliteta znatno raste. Na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka utječe velik broj čimbenika, a najveći broj dosadašnjih istraživanja bio je usredotočen na cijenu kao glavnog pokretača kupovnih namjera potrošača. Diplomski rad koncipiran je na način da prikaže teorijska promišljanja različitih autora o privatnim markama, čimbenicima koji utječu na potrošačevu odluku o kupnji privatnih maraka i sl., te da se navedena saznanja preispitaju u praksi provođenjem primarnog istraživanja. Cilj primarnog istraživanja bilo je dobiti uvid u potrošačev stav prema privatnim markama, njihovim kupovnim navikama, te utvrditi stupanj utjecaja pojedinog čimbenika na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka. Istraživanje je provedeno na 142 ispitanika, a uzorak istraživanja činili su građani Grada Zagreba. Provedeno istraživanje potvrdilo je rezultate dosadašnjih istraživanja, odnosno potvrdilo je činjenicu da su, uz cijenu, najznačajniji čimbenici koji utječu na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji percipirana kvaliteta i imidž prodavaonice. Također, demografski čimbenici pokazali su se nevažnima u odnosu na bihevioralne čimbenike koje predstavljaju očekivana korist, lojalnost marki i dosadašnje iskustvo korištenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija