Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 530617

Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka


Kosić, Elizabeta
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 530617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka
(The process of consumers decision making about purchasing private label brand)

Autori
Kosić, Elizabeta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.10

Godina
2011

Stranica
68

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
privatne marke; odluka o kupnji; potrošačev stav prema privatnim markama; kupovno ponašanje
(private labels; decision about purchasing; consumers attitude toward PLBs; purchasing behavior)

Sažetak
Privatne marke iz godine u godinu sve više zaokupljaju pažnju potrošača, kao i istraživača, a njihov tržišni udio na svjetskoj razini kontinuirano raste. Glavni razlozi pojave privatnih maraka leže u ekspanziji i konsolidaciji trgovaca. Trgovci privatne marke prvenstveno koriste kao strateško oružje za diferencijaciju imidža i sredstvo jačanja vlastite pregovaračke moći u odnosu na proizvođače, dok su za potrošače one dodatni izbor prilikom kupnje čija kvaliteta znatno raste. Na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka utječe velik broj čimbenika, a najveći broj dosadašnjih istraživanja bio je usredotočen na cijenu kao glavnog pokretača kupovnih namjera potrošača. Diplomski rad koncipiran je na način da prikaže teorijska promišljanja različitih autora o privatnim markama, čimbenicima koji utječu na potrošačevu odluku o kupnji privatnih maraka i sl., te da se navedena saznanja preispitaju u praksi provođenjem primarnog istraživanja. Cilj primarnog istraživanja bilo je dobiti uvid u potrošačev stav prema privatnim markama, njihovim kupovnim navikama, te utvrditi stupanj utjecaja pojedinog čimbenika na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka. Istraživanje je provedeno na 142 ispitanika, a uzorak istraživanja činili su građani Grada Zagreba. Provedeno istraživanje potvrdilo je rezultate dosadašnjih istraživanja, odnosno potvrdilo je činjenicu da su, uz cijenu, najznačajniji čimbenici koji utječu na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji percipirana kvaliteta i imidž prodavaonice. Također, demografski čimbenici pokazali su se nevažnima u odnosu na bihevioralne čimbenike koje predstavljaju očekivana korist, lojalnost marki i dosadašnje iskustvo korištenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kosić, Elizabeta
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Kosić, E. (2011) 'Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kosi\'{c}, Elizabeta}, year = {2011}, pages = {68}, keywords = {privatne marke, odluka o kupnji, potro\v{s}a\v{c}ev stav prema privatnim markama, kupovno pona\v{s}anje}, title = {Potro\v{s}a\v{c}ev proces dono\v{s}enja odluke o kupnji privatnih maraka}, keyword = {privatne marke, odluka o kupnji, potro\v{s}a\v{c}ev stav prema privatnim markama, kupovno pona\v{s}anje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kosi\'{c}, Elizabeta}, year = {2011}, pages = {68}, keywords = {private labels, decision about purchasing, consumers attitude toward PLBs, purchasing behavior}, title = {The process of consumers decision making about purchasing private label brand}, keyword = {private labels, decision about purchasing, consumers attitude toward PLBs, purchasing behavior}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font