Pregled bibliografske jedinice broj: 530188
Korištenje specifičnosti akvakultrne proizvodnje u modernom marketingu
Korištenje specifičnosti akvakultrne proizvodnje u modernom marketingu // Proceedings of the fifth Convention on the freshwater aquaculture / Croatian Chamber of Commerce (ur.).
Zagreb: Croatian Chamber of Commerce, 2011. str. 10-11 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 530188 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje specifičnosti akvakultrne proizvodnje u modernom marketingu
(The use of advantages of the aquaculture production in the modern marketing)
Autori
Jug-Dujaković, Jurica ; Gavrilović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Proceedings of the fifth Convention on the freshwater aquaculture
/ Croatian Chamber of Commerce - Zagreb : Croatian Chamber of Commerce, 2011, 10-11
Skup
7. Međunarodni gospodarsko-znanstveni skup o ribarstvu
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
marketing; akvakultura i proizvodi akvakulture
(marketing; aquaculture and aquaculture products)
Sažetak
Moderni marketing mora koristiti sve posebnosti i atribute akvakulture kao industrije, osobito njezine prednosti u usporedbi sa konvencionalnim ribolovom. Moderna tehnologija koja uključuje kondicioniranje matičnog stoka, kontrolu uzgojnog okoliša i kultiviranje različitih ribljih vrsta omogućava kontinuiranu cjelogodišnju proizvodnju više vrsta ribe željene pecature i konzistentno snabdjevanje različitih segmenata tržišta. Ribolov, s druge strane, ograničen sezonskim varijacijama, populacijskim migracijama i konačno vještinom ribara i kvalitetom ribolovnih alata ne može garantirati kvantitet, vrstu i pecaturu ulovljene ribe pa će radi toga ostati u većini slučajeva ograničen na „dnevni ulov“ – „catch of the day“. Do sada se riba iz ribljih farmi uglavnom priključivala ribolovnom ulovu i kao takva slala ne tržište. Razlog tome bio je tradicionalno dobro organiziran marketing ribe iz ulova, nasuprot potpuno neorganiziranom marketingu nekonsolidirane akvakulturne proizvodnje, te relativno mala ponuda ribljih farmi u odnosu na ribolov. Danas akvakultura, koja predstavlja više od 30% ponude akvatičkih proizvoda mora biti sposobna za ekzekuciju vlastite marketinške strategije koja će u potpunosti iskoristiti sve njezine prednosti: - kontinuiranu, a ne sezonsku ponudu - stalnu raspoloživost svježeg proizvoda - kontrolirani uzgojni okoliš zaštičen od polucije, bolesti i nevremena - mogućnost proizvodnje po zahtjevima tržišta - kontrolu proizvoda od mlađi (ili čak ličinki) do konzumne ribe - garanciju uvijek stalne standardizirane kvalitete - potpunu kontrolu procesa proizvodnje, izlova, prerade i distribucije - visoku mogućnost i isplativost diverzifikacije proizvoda određene vrste s obzirom na stalnu njenu raspoloživost - dužu trjanost („shelf life“) proizvoda akvakulture radi optimalnih uvjeta izlova, brze pripreme za tržište ili preradu - mogućnost brendiranja O ovom radu daju se moguće smjernice za organizaciju modernog marketinga koji će koji će stvoriti uvjete za učinkovitu strategiju predstavljnja proizvoda akvkulture i njihovu uspješnu prodaju u različitim segmentima tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Projekti:
275-0010501-0856 - Reproduktivne genetičke i uzgojne značajke organizama zanimljivih za marikulturu
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku