Pregled bibliografske jedinice broj: 530157
Evaluacija ideja i projekata u diverzifikaciji ribljih proizvoda i njihovoj uspješnoj komercijalizaciji
Evaluacija ideja i projekata u diverzifikaciji ribljih proizvoda i njihovoj uspješnoj komercijalizaciji // Hrvatsko ribarstvo - Kako i kuda dalje / Prof. dr.sc. Ivan Bogut (ur.).
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2011. str. 51-56 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 530157 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija ideja i projekata u diverzifikaciji ribljih proizvoda i njihovoj uspješnoj komercijalizaciji
(Evaluation of ideas and projects of fish products diversification and their successful commercialization)
Autori
Jug-Dujaković, Jurica ; Gavrilović, Ana ; Skaramuca, Boško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Hrvatsko ribarstvo - Kako i kuda dalje
/ Prof. dr.sc. Ivan Bogut - Zagreb : Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2011, 51-56
Skup
6. savjetovanje o slatkovodnom ribarstvu Republike Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
evaluacija; diverzifikaca i komercijalizacija ribljih proizvoda
(evaluation; fish products diversification and commercialization)
Sažetak
U radu se sugeriraju osnovni čimbenici i postupak evaluacije projekta diverzifikacije, odnosno evaluacije ideje novog proizvoda akvakulture. U fazi inicijalnog menadžmenta projekta potrebno je mobilizirati i evaluirati sve raspoložive resurse u vlastitoj tvrtki i biti spreman postaviti sva relevantna pitanja: menadžmentu (da podrži ili odbaci projekt diverzifikacije), financijskim institucijama (za pronalaženje financijskih resursa), marketinškim stručnjacima (za prodaju/prodor na tržište), tehnolozima (za eventualne nove metode, postrojenja i alate). Potrebno je opisati potrebu/priliku na tržištu za predloženim proizvodom direktno i jednostavno, te identificirati potražnju i ciljnu grupu, odnosno segment tržišta. Spoznati kriterije koje potencijalna ciljana skupina koristi u donošenju odluke o kupnji/ugovoru (cijena, kvaliteta, dostupnost proizvoda), te definirati kompeticiju i njihove prednosti i slabosti. To obuhvaća upoznavanje tržišnog teritorija koji moramo osvojiti ili eventualno nekome oduzeti. Odrediti vrijednosni lanac prema aktivnostima potrebnim za kreiranje, proizvodnju i plasiranje proizvoda, te zaključiti koje aktivnosti, odnosno koji dio u lancu dobiva najveći dio dodane vrijednosti, odnosno tko će ovim novim proizvodom zaraditi najviše. Ono što želimo postići projektom mora biti mjerljivo, pa treba identificirati ključne indikatore uspješnosti, odnosno neuspješnosti po fazama projekta. Proizvodnja i marketinška strategija moraju postati dobro isplanirana kombinacija taktičkih poteza koji su osnova za izradu taktičkog plana koji uključuje: marketing, financiranje, proizvodnju, informacije, te kvalitetu i sigurnost proizvoda. Osnovni taktički potezi obično uključuju: komunikaciju, brand, prodaju, distribuciju i partnerstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Biotehnologija, Prehrambena tehnologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
275-0010501-0856 - Reproduktivne genetičke i uzgojne značajke organizama zanimljivih za marikulturu
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku