Pregled bibliografske jedinice broj: 529939
Strategije upravljanja privatnim markama (na primjeru privatnih maraka trgovačkog lanca Konzum)
Strategije upravljanja privatnim markama (na primjeru privatnih maraka trgovačkog lanca Konzum), 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 529939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije upravljanja privatnim markama (na primjeru privatnih maraka trgovačkog lanca Konzum)
(Private label strategies (Konzum case))
Autori
Šipek, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2011
Stranica
75
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
privatne marke; strategije upravljanja privatnim markama
(private labels; private label strategies)
Sažetak
Opće prihvaćena definicija privatne marke (vlastite, trgovačke, marke distributera, marke posrednika) glasi da je to marka u vlasništvu posrednika koji angažira proizvođače za proizvodnju proizvoda koji će biti u vlasništvu tih maraka ili kojima će marka biti dodijeljena (Vranešević, 2007, str.200). Iako su često percipirane kao jeftina imitacija proizvođačkih maraka, privatne marke kontinuirano postižu veliki rast širom svijeta, pobijajući negativna mišljenja i pobuđujući pažnju javnosti i stručnjaka za njihovim detaljnim proučavanjem. Privatne marke su na hrvatskom tržištu relativno novija pojava, točnije prve privatne marke su uvedene dolaskom stranih lanaca trgovina 1997. godine i do danas bilježe konstantan rast tržišnog udjela. Prema rezultatima istraživanja agencije ACNielsen putem panela maloprodaje, rast udjela privatnih maraka bilježi se iz godine u godinu i ima daljnju tendenciju rasta. Dolaskom sve većeg broja stranih trgovačkih lanaca i diskontera na hrvatsko tržište, ono sve više postaje dio globalnog tržišta što uvelike potiče razvoj privatnih maraka. Razvojem privatnih maraka jača snaga trgovačkih lanaca i njihova konkurentnost spram maraka proizvođača zbog čega trgovački lanci u svojoj ponudi zadržavaju samo jake marke proizvođača odnosno marke kojima je lojalnost potrošača velika. Ovaj rad prikazuje povijesni razvoj privatnih maraka, sadašnje stanje na tržištu privatnih maraka te analizira strategije upravljanja privatnim markama kroz vrste privatnih maraka. Analizom strategija upravljanje privatnim markama na konkretnom poslovnom slučaju trgovačkog lanca Konzum, biti će omogućeno odgovarajuće povezivanje teorijskog dijela i konkretnog primjera. Konzum kao uvjerljivo najveći trgovački lanac u Hrvatskoj i njegov širok asortiman privatnih maraka u različitim kategorijama, poslužit će kao dobar primjer analize triju razine privatnih maraka: K Plus kao oponašajuća (obična) privatna marka, Standard kao generička (vrijednosna) privatna marka i Volim najbolje kao premijska privatna marka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija