Pregled bibliografske jedinice broj: 529938
Socijalna distanca hrvatskih srednjoškolaca
Socijalna distanca hrvatskih srednjoškolaca // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 529938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna distanca hrvatskih srednjoškolaca
(Social distance among Croatian high school students)
Autori
Blažević Simić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socijalna distanca; srednjoškolci; stereotipi
(social distance; high school students; stereotypes)
Sažetak
Rezultati nedavno provedenog istraživanja (Blažević Simić, 2011) ukazuju na statistički značajnu razliku u stupnju socijalne distance hrvatskih srednjoškolskih učenika prema svim, u istraživanju navedenim etničkim i vjerskim skupinama, te da su negativnom mišljenju skloniji ispitanici muškog spola, polaznici nižih razreda, najčešće ispitanici iz osječke regije, ispitanici hrvatske narodnosti te katoličke vjeroispovijesti. Premda je riječ o relativno normalnoj distribuciji postotaka socijalne distance prema navedenim etničkim i vjerskim skupinama, vrlo malim promjenama u odnosu na rezultate zadnjih sličnih istraživanja iz 1993. i 1998., te u većem dijelu očekivanim rezultatima, autorica stavlja naglasak na određene relevantne informacije koje mogu biti dobri putokazi prema ostvarenju kvalitetnijeg multikulturnog društva kakvom težimo i o kojem intenzivno govorimo unutar brojnih recentnih obrazovnih reformi. U prilog tomu svakako ide i činjenica da je, uz roditeljski i vršnjački utjecaj, upravo sustav odgoja i obrazovanja temeljni prostor i uvjet za promjenu stavova (a koji su nakon autoričine analize dobivenih rezultata očito u velikoj mjeri posljedica stereotipa i niže razine poznavanja obilježja navedenih etničkih i vjerskih skupina), stoga je nužno staviti još veći naglasak na kontinuiranu kurikulumsku i praktičnu izloženost učenika informacijama suprotnim od sadržaja primijećenih stereotipa i predrasuda, a koja je uvođenjem spomenutih brojnih obrazovnih reformi tek započeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Blažević Simić
(autor)