Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 529933

Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive


Sablić, Marija
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 529933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive
(Intercultural curriculum - reviews and perspectives)

Autori
Sablić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"

Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 12.06.2011

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; kurikulum; suradnja
(intercultural education; curriculum; cooperation)

Sažetak
Razvoj društva temeljena na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata vezanih uz odgoj i obrazovanje. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjenama u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno na razini učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, tj. interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: određivanje temeljnih životnih vrijednosti, sadržaje nastave i aktivnosti izvan nastave, oblikovanje pravila vođenja i zaštite pripadnika kultura manjina. Interkulturalni je kurikulum očišćen od predrasuda, neznanstvenosti pedagoške nekompetencije, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja općih ciljeva interkulturalnoga obrazovanja. Kulturne različitosti u razredu i uspostavljanje suradničkih odnosa na svim razinama odgoja i obrazovanja predstavljaju uporišnu točku u sukonstrukciji kurikuluma. Stvaranje suvremenog interkulturalnog kurikuluma za 21. stoljeće proces je koji se stvara i razvija licem u lice, u interakciji s ljudima i problemima u konkretnom socijalnom kontekstu. Učenik postaje kompetentan sudionik vlastitoga učenja i razvoja. Korak u pravom smjeru jest uključivanje roditelja, učenika, nastavnika, stručnih suradnika, lokalne zajednice.. u procesi izrade i nastajanje kurikuluma. Mladi postaju glavni promicatelji interkulturalnih ideja zajedništva, tolerancije, suradnje i međusobnoga razumijevanja. To su naraštaji koji pronalaze istomišljenike u cijelome svijetu i na taj način grade temelje života 21. stoljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sablić, Marija
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
Sablić, M. (2011) Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive. U: Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima".
@article{article, author = {Sabli\'{c}, Marija}, year = {2011}, keywords = {interkulturalno obrazovanje, kurikulum, suradnja}, title = {Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive}, keyword = {interkulturalno obrazovanje, kurikulum, suradnja}, publisherplace = {Pitoma\v{c}a, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sabli\'{c}, Marija}, year = {2011}, keywords = {intercultural education, curriculum, cooperation}, title = {Intercultural curriculum - reviews and perspectives}, keyword = {intercultural education, curriculum, cooperation}, publisherplace = {Pitoma\v{c}a, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font