Pregled bibliografske jedinice broj: 529933
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 529933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni kurikulum – osvrti i perspektive
(Intercultural curriculum - reviews and perspectives)
Autori
Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; kurikulum; suradnja
(intercultural education; curriculum; cooperation)
Sažetak
Razvoj društva temeljena na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata vezanih uz odgoj i obrazovanje. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjenama u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno na razini učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, tj. interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: određivanje temeljnih životnih vrijednosti, sadržaje nastave i aktivnosti izvan nastave, oblikovanje pravila vođenja i zaštite pripadnika kultura manjina. Interkulturalni je kurikulum očišćen od predrasuda, neznanstvenosti pedagoške nekompetencije, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja općih ciljeva interkulturalnoga obrazovanja. Kulturne različitosti u razredu i uspostavljanje suradničkih odnosa na svim razinama odgoja i obrazovanja predstavljaju uporišnu točku u sukonstrukciji kurikuluma. Stvaranje suvremenog interkulturalnog kurikuluma za 21. stoljeće proces je koji se stvara i razvija licem u lice, u interakciji s ljudima i problemima u konkretnom socijalnom kontekstu. Učenik postaje kompetentan sudionik vlastitoga učenja i razvoja. Korak u pravom smjeru jest uključivanje roditelja, učenika, nastavnika, stručnih suradnika, lokalne zajednice.. u procesi izrade i nastajanje kurikuluma. Mladi postaju glavni promicatelji interkulturalnih ideja zajedništva, tolerancije, suradnje i međusobnoga razumijevanja. To su naraštaji koji pronalaze istomišljenike u cijelome svijetu i na taj način grade temelje života 21. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Sablić
(autor)