Pregled bibliografske jedinice broj: 529351
Kritička analiza e-obrazovanja
Kritička analiza e-obrazovanja, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 529351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritička analiza e-obrazovanja
(Critical analysis of e-learning)
Autori
Jandrić, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.02
Godina
2011
Stranica
155
Mentor
Boras, Damir
Ključne riječi
e-obrazovanje; e-učenje; obrazovanje na daljinu; kritička teorija; transdisciplinarna metodologija
(e-learning; distance education; critical theory; transdisciplinary research)
Sažetak
Cilj je ove disertacije istražiti međusobnu isprepletenost pitanja iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija, obrazovanja i društva. Izrađena u metateoretskom kritičkom okviru koji se proteže od Frankfurtske škole do danas, ona razvija transdisciplinarnu metodologiju istraživanja koja navodi na ravnopravno korištenje pozitivističkih, interpretativističkih i kritičkih konceptualnih okvira. Istraživanje pokazuje da je suvremeno e-obrazovanje akademska disciplina smještena u rod obrazovnih znanosti kao zasebna vrsta određena informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Sažimanjem kritičkih teorija obrazovanja i kritičkih teorija tehnologija dolazi do jedinstvene kritičke teorije e-obrazovanja. Kritičkom analizom glavnih svojstava informacijskih i komunikacijskih tehnologija pokazuje da one posjeduju potencijal za kritičko e-obrazovanje. Istražuje ulogu obrazovanja u umreženom društvu i sagledava dobivene zaključke u kontekstu suvremenih gorućih tema poput globalizacije i mekdonaldizacije obrazovanja. Analizom fenomena digitalne razdjelnice dosege ovih razmatranja proširuje na e-obrazovanje. Odmijenivši Freireov poziv na usporednu političku i obrazovnu revoluciju, potekao iz predglobalnog konteksta, zaključkom da polagani evolucijski razvoj bolje odgovara kontekstu umreženog društva, razvija dualni difuzionističko-evolucionistički model razvoja e-obrazovanja i njegovom primjenom definira osnovne pojmove u e-obrazovanju. Potaknuta brojnim nesuglasicama u znanstvenoj zajednici, ovom modelu pridaje isključivo fenomenološko značenje. Praktični i znanstveni doprinos ove disertacije leži u razvoju kritičkog razumijevanja e-obrazovanja kao pojave ukorijenjene u širok habitus umreženog društva, čime stvara pretpostavke za donošenje informiranih političkih, pedagoških i tehnoloških odluka prilikom uvođenja i održavanja e-obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb