Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 529351

Kritička analiza e-obrazovanja


Jandrić, Petar
Kritička analiza e-obrazovanja, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 529351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritička analiza e-obrazovanja
(Critical analysis of e-learning)

Autori
Jandrić, Petar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.02

Godina
2011

Stranica
155

Mentor
Boras, Damir

Ključne riječi
e-obrazovanje; e-učenje; obrazovanje na daljinu; kritička teorija; transdisciplinarna metodologija
(e-learning; distance education; critical theory; transdisciplinary research)

Sažetak
Cilj je ove disertacije istražiti međusobnu isprepletenost pitanja iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija, obrazovanja i društva. Izrađena u metateoretskom kritičkom okviru koji se proteže od Frankfurtske škole do danas, ona razvija transdisciplinarnu metodologiju istraživanja koja navodi na ravnopravno korištenje pozitivističkih, interpretativističkih i kritičkih konceptualnih okvira. Istraživanje pokazuje da je suvremeno e-obrazovanje akademska disciplina smještena u rod obrazovnih znanosti kao zasebna vrsta određena informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Sažimanjem kritičkih teorija obrazovanja i kritičkih teorija tehnologija dolazi do jedinstvene kritičke teorije e-obrazovanja. Kritičkom analizom glavnih svojstava informacijskih i komunikacijskih tehnologija pokazuje da one posjeduju potencijal za kritičko e-obrazovanje. Istražuje ulogu obrazovanja u umreženom društvu i sagledava dobivene zaključke u kontekstu suvremenih gorućih tema poput globalizacije i mekdonaldizacije obrazovanja. Analizom fenomena digitalne razdjelnice dosege ovih razmatranja proširuje na e-obrazovanje. Odmijenivši Freireov poziv na usporednu političku i obrazovnu revoluciju, potekao iz predglobalnog konteksta, zaključkom da polagani evolucijski razvoj bolje odgovara kontekstu umreženog društva, razvija dualni difuzionističko-evolucionistički model razvoja e-obrazovanja i njegovom primjenom definira osnovne pojmove u e-obrazovanju. Potaknuta brojnim nesuglasicama u znanstvenoj zajednici, ovom modelu pridaje isključivo fenomenološko značenje. Praktični i znanstveni doprinos ove disertacije leži u razvoju kritičkog razumijevanja e-obrazovanja kao pojave ukorijenjene u širok habitus umreženog društva, čime stvara pretpostavke za donošenje informiranih političkih, pedagoških i tehnoloških odluka prilikom uvođenja i održavanja e-obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Boras (mentor)

Avatar Url Petar Jandrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jandrić, Petar
Kritička analiza e-obrazovanja, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Jandrić, P. (2011) 'Kritička analiza e-obrazovanja', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jandri\'{c}, Petar}, year = {2011}, pages = {155}, keywords = {e-obrazovanje, e-u\v{c}enje, obrazovanje na daljinu, kriti\v{c}ka teorija, transdisciplinarna metodologija}, title = {Kriti\v{c}ka analiza e-obrazovanja}, keyword = {e-obrazovanje, e-u\v{c}enje, obrazovanje na daljinu, kriti\v{c}ka teorija, transdisciplinarna metodologija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jandri\'{c}, Petar}, year = {2011}, pages = {155}, keywords = {e-learning, distance education, critical theory, transdisciplinary research}, title = {Critical analysis of e-learning}, keyword = {e-learning, distance education, critical theory, transdisciplinary research}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font