Pregled bibliografske jedinice broj: 528021
Hrvatska tradicijska glazba i djeca mlađe školske dobi
Hrvatska tradicijska glazba i djeca mlađe školske dobi, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 528021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska tradicijska glazba i djeca mlađe školske dobi
(Croatian traditional music at a younger school age)
Autori
Mandić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2011
Stranica
49
Mentor
Rojko, Pavel
Neposredni voditelj
Svalina, Vesna
Ključne riječi
hrvatska tradicijska glazba; djeca mlađe školske dobi; nastava glazbene kulture; izvannastavne glazbene aktivnosti
(Croatian traditional music; students at a younger school age; teaching music culture; extracurricular musical activities)
Sažetak
Pogled u povijest nastave glazbe pokazuje nam da je hrvatska tradicijska glazba postala sastavnim dijelom odgoja i obrazovanja tek u 20. stoljeću. Upoznavanje djece s kulturnom baštinom svojega i drugih naroda od velike je važnosti, ali se takva nastava nije dovoljno realizirala. Svrha je ovoga diplomskoga rada bila istražiti što učenici mlađe školske dobi misle o hrvatskoj tradicijskoj glazbi, vole li slušati hrvatsku tradicijsku glazbu na nastavi glazbene kulture te pohađaju li učenici neku izvannastavnu aktivnost. Rezultati ukazuju na to da djeca ne poznaju dovoljno hrvatsku tradicijsku glazbu jer nisu dovoljno informirana o toj temi na nastavi glazbene kulture. Izvannastavnu aktivnost „folklor“ pohađa samo mali broj učenika i to su većinom učenici nižih razreda. Učenici poznaju slavonske nošnje i glazbala karakteristična za slavonsko područje te izražavaju želju da se u nastavi glazbene kulture više upoznaje hrvatska tradicijska glazba. Učenici nižih razreda pokazuju veći interes za upoznavanje tradicijske glazbe od učenika viših razreda, dok učenici viših razreda pokazuju bolje poznavanje tradicijske glazbe. Održani sati glazbene kulture koje smo proveli od prvog do četvrtog razreda pridonijeli su da učenici bolje upoznaju folklorno glazbeno nasljeđe te da se kod njih razviju novi dojmovi i stajališta o hrvatskoj tradicijskoj glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(mentor)