Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 527422

Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi.


Sindik, Joško; Đunđenac, Ranka
Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi. // Didaktički putokazi, 59 (2011), 1; 57-65 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 527422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi.
(Comparison of implicit theories of intelligence in children and perceptions of intelligence in children of preschool age)

Autori
Sindik, Joško ; Đunđenac, Ranka

Izvornik
Didaktički putokazi (1512-5998) 59 (2011), 1; 57-65

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
kategorije; razlike; obrazovanje; spol; kognitivne; nekognitivne
(categories; differences; education; gender; cognitive; non-cognitive)

Sažetak
U ovom radu glavni nam je cilj bio usporediti implicitne teorije djece predškolske dobi različitog spola o pojmu inteligencije, te implicitne teorije o inteligenciji predškolske djece koje daju roditelji različitog spola i stupnja obrazovanja. U tu svrhu uspoređeni su rezultati našeg s prethodno provedenim istraživanjem na uzorku roditelja. Ispitali smo prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu od 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da niti u funkciji dobi niti u odnosu na spol djeca, djeca nemaju različito nekognitivne i kognitivne aspekte inteligencije u opisima «inteligencije». Nismo utvrdili statistički značajne razlike između djece različitog spola i roditelja različitog spola, kao ni djece različitog spola te roditelja različitog stupnja obrazovanja, u implicitnim opisima «inteligencije» za pitanje «Što za tebe znači biti pametan ?». S druge strane, razlike u oba slučaja postoje za pitanje «Kako se ponaša onaj tko je za tebe pametan ?», što hipotetski možemo protumačiti razinom konkretnosti pitanja. Dane su smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za antropologiju

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško; Đunđenac, Ranka
Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi. // Didaktički putokazi, 59 (2011), 1; 57-65 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sindik, J. & Đunđenac, R. (2011) Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi.. Didaktički putokazi, 59 (1), 57-65.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and \DJun\djenac, Ranka}, year = {2011}, pages = {57-65}, keywords = {kategorije, razlike, obrazovanje, spol, kognitivne, nekognitivne}, journal = {Didakti\v{c}ki putokazi}, volume = {59}, number = {1}, issn = {1512-5998}, title = {Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece pred\v{s}kolske dobi.}, keyword = {kategorije, razlike, obrazovanje, spol, kognitivne, nekognitivne} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and \DJun\djenac, Ranka}, year = {2011}, pages = {57-65}, keywords = {categories, differences, education, gender, cognitive, non-cognitive}, journal = {Didakti\v{c}ki putokazi}, volume = {59}, number = {1}, issn = {1512-5998}, title = {comparison of implicit theories of intelligence in children and perceptions of intelligence in children of preschool age}, keyword = {categories, differences, education, gender, cognitive, non-cognitive} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font