Pregled bibliografske jedinice broj: 526766
Kompetencije nastavnika u suvremenom kurikulumskom pristupu
Kompetencije nastavnika u suvremenom kurikulumskom pristupu, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 526766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije nastavnika u suvremenom kurikulumskom pristupu
(Teacher competencies in contemporary curriculum approach)
Autori
Divić, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
20.09
Godina
2011
Stranica
35
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
tradicionalna škola; rekonceptualizacija; suvremeni kurikulumski pristup kompetencije nastavnika; cjeloživotno obrazovanje
(traditional school; reconceptualization; contemporary curricular approach; teacher’s skills; lifelong education)
Sažetak
U današnjem svijetu, u kojem se promjene događaju velikom brzinom i na svim područjima, škola ima obvezu mijenjati se, nadopunjavati, obogaćivati, odnosno rekonceptualizirati se. Rekonceptualizacija tradicionalne škole je imperativ društva u nastajanju (društva znanja) i jedan je od čimbenika njegova razvoja. Mijenjanjem škole, mijenja se i uloga učenika i nastavnika. Učenik postaje glavnim čimbenikom odgojno-obrazovnog procesa, a nastavnik dobiva ključnu ulogu u osposobljavanju, poticanju i emancipaciji učenika kao nositelja vlastitog razvoja. Promjene u društvu i školi zahtijevale su i novi kurikulumski pristup čija su glavna obilježja usmjerenost na kompetencijski sustav i učenička postignuća. Kompetentnost se očituje kao sposobnost učinkovitog djelovanja u brojnim situacijama, a koje se temelji na stečenom znanju, iako nije ograničeno tim znanjem (Key competencies, 2002, 12). U suvremenom kurikulumskom pristupu nastavnik mora biti kompetentni stručnjak, te mora posjedovati mnoge i različite kompetencije kao što su predmetna, pedagoško-didaktičko-metodička, intrapersonalna i interpersonalna, kao i kompetencija „učiti kako učiti“. U suvremenoj nastavi od izuzetne važnosti je i nastavnikovo partnerstvo s roditeljima, kao i cjeloživotno obrazovanje i usavršavanje nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija