Pregled bibliografske jedinice broj: 526226
Kvaliteta obiteljskih interakcija i roditeljska kompetentnost roditelja djece s teškoćama u razvoju
Kvaliteta obiteljskih interakcija i roditeljska kompetentnost roditelja djece s teškoćama u razvoju, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 526226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta obiteljskih interakcija i roditeljska kompetentnost roditelja djece s teškoćama u razvoju
(Family interaction quality and parenting competence of parents of children with developmental difficulties)
Autori
Delija, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.09
Godina
2011
Stranica
31
Mentor
Reić-Ercegovac, Ina
Ključne riječi
obiteljska interakcija; roditeljska kompetentnost; teškoće u razvoju
(family interaction; parenting competence; developmental difficulties)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada je kvaliteta obiteljskih interakcija i roditeljska kompetentnost roditelja djece s teškoćama u razvoju. U okviru rada provedeno je istraživanje kojem je cilj bio ispitati neke značajke obiteljskih interakcija roditelja djece s teškoćama i djece bez poteškoća u razvoju. Istraživanjem se željelo ispitati i kvaliteta roditeljstva te u kolikoj mjeri roditelji djece s poteškoćama u razvoju socijaliziraju svoju djecu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 121 roditelja učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole te s roditeljima djece s poteškoćama u razvoju koji su članovi udruge „Ruka pomoći“. Rezultati su ukazali na veću roditeljsku kompetentnost roditelja djece bez poteškoća u razvoju u odnosu na roditelje djece s poteškoćama. Analizom prikupljenih upitnika dobiveni su rezultati koji pokazuju da pozitivnije obiteljsko funkcioniranje ostvaruju mlađi roditelji te pozitivnije roditeljsko ozračje ostvaruju roditelji s većim stupnjem obrazovanja. Obradom podataka došlo se do spoznaje da se najveći broj ispitanika uglavnom ili u popunosti slaže da njihovi osobni problemi, bilo problemi vezani za brak, financije ili slično, ne utječu na njihovo ponašanje prema djetetu te da u velikoj mjeri nastoje socijalizirati svoje dijete i da ih uključuju u razna društvena zbivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija