Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 525310

Poslovna politika Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u funkciji uključivanja Hrvatske u europski prometni sustav


Dedić, Ante
Poslovna politika Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u funkciji uključivanja Hrvatske u europski prometni sustav, 2011., doktorska disertacija, Odjel za ekonomiju i turizam ''Dr. Mijo Mirković'', Pula


CROSBI ID: 525310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poslovna politika Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u funkciji uključivanja Hrvatske u europski prometni sustav
(The Function of Hrvatske Željeznice Holding Business Policy in Integrating the Republic of Croatia into the European Transport System)

Autori
Dedić, Ante

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Odjel za ekonomiju i turizam ''Dr. Mijo Mirković''

Mjesto
Pula

Datum
28.07

Godina
2011

Stranica
251

Mentor
Zelenika, Ratko

Ključne riječi
promet; prometni sustav; Hrvatske željeznice holding d.o.o.; prometna politika; modeli; razvoj; Hrvatska; Europska unija
(transport; transport system; Hrvatske željeznice Holding; transport policy; models; development; the Republic of Croatia; European Union)

Sažetak
Hrvatske željeznice osnovane su 1992. i još uvijek su u stopostotnom državnom vlasništvu. Željeznički sustav u Hrvatskoj ima dugu tradiciju. Dok nisu počele poslovati kao Hrvatske željeznice, željeznice u Hrvatskoj djelovale su u više različitih organizacijskih oblika. U današnje vrijeme upravljaju željezničkom mrežom od 2722 kilometra pruga. Brojni problemi što su ih naslijedile samo su se nastavili i intenzivirali. Najzražajniji su problemi infrastrukture koja je svih ovih godina loše održavana. Zapravo održavalo se tek postojeće stanje, a unaprjeđenja i poboljšanja jako su mala. Drugi također veliki problem jest vozni park, koji je sada stariji od trideset godina u prosjeku. Broj zaposlenih već dugo vremena veliki je problem jer se početkom devedesetih godina naslijedilo oko 42.000 zaposlenih. Poslovni rezultati i uspješnost mjerili su se više kvantitativnim pokazateljima, a financijski rezultat nalazio se u drugom planu. Takav pristup rezultirao je nagomilavanjem gubitaka tijekom devedesetih godina. Sve te probleme uočila je i hrvatska Vlada, pa je 1995. pokrenula proces restrukturiranja Hrvatskih željeznica, koji je trebao rezultirati oblikovanjem nove organizacijske strukture i modernizacijom poslovanja radi razvoja održivih konkurentskih prednosti i smanjenja udjela državnih subvencija u prihodima. U prvoj fazi procesa restrukturiranja izdvojena su sva ovisna društva čija djelatnost nije izravno vezana uz pružanje željezničke prijevozne usluge. Do godine 2009. broj zaposlenih smanjen je na 18.500. Rezultati provedenih istraživanja pokazali su da promjene i poboljšanja koja su do sada provedena nisu dovoljna ni iz financijskoga ni iz operativnog aspekta. Valja reći i to da ni direktive Europske unije vezane uza željeznički promet nisu provedene u cijelosti. Istraživanjem je potvrđeno i to da dosadašnji proces restrukturiranja, premda je došlo do stanovitih pomaka i poboljšanja, ima više formalno nego strateško i operativno značenje. To je potvrđeno činjenicom da još uvijek nije oblikovan sustav strateškog upravljanja koji bi bio u funkciji brzoga i učinkovitog preoblikovanja Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u europskoga željezničkog prijevoznika. Primjenom modela razvoja poslovne politike i modela razvoja Hrvatskih željeznica holding d.o.o. i njegovom brzom i učinkovitom implementacijom moguće je pozitivno pridonijeti preoblikovanju Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u europskoga željezničkog prijevoznika. Ključna pretpostavka koja je istraživanjem potvrđena jest ta da se restrukturiranje i osuvremenjivanje poslovanja moraju provesti u najkraćem roku u svim poslovnim segmentima, što znači da takav proces svakako mora biti podržan oblikovanjem i primjenom suvremenog sustava strateškog upravljanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
081-0000000-1267 - Tercijarna logistika - čimbenik uključivanja RH u europski gospodarski sustav (Host, Alen, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ante Dedić (autor)

Avatar Url Ratko Zelenika (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dedić, Ante
Poslovna politika Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u funkciji uključivanja Hrvatske u europski prometni sustav, 2011., doktorska disertacija, Odjel za ekonomiju i turizam ''Dr. Mijo Mirković'', Pula
Dedić, A. (2011) 'Poslovna politika Hrvatskih željeznica holding d.o.o. u funkciji uključivanja Hrvatske u europski prometni sustav', doktorska disertacija, Odjel za ekonomiju i turizam ''Dr. Mijo Mirković'', Pula.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dedi\'{c}, Ante}, year = {2011}, pages = {251}, keywords = {promet, prometni sustav, Hrvatske \v{z}eljeznice holding d.o.o., prometna politika, modeli, razvoj, Hrvatska, Europska unija}, title = {Poslovna politika Hrvatskih \v{z}eljeznica holding d.o.o. u funkciji uklju\v{c}ivanja Hrvatske u europski prometni sustav}, keyword = {promet, prometni sustav, Hrvatske \v{z}eljeznice holding d.o.o., prometna politika, modeli, razvoj, Hrvatska, Europska unija}, publisherplace = {Pula} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dedi\'{c}, Ante}, year = {2011}, pages = {251}, keywords = {transport, transport system, Hrvatske \v{z}eljeznice Holding, transport policy, models, development, the Republic of Croatia, European Union}, title = {The Function of Hrvatske \v{Z}eljeznice Holding Business Policy in Integrating the Republic of Croatia into the European Transport System}, keyword = {transport, transport system, Hrvatske \v{z}eljeznice Holding, transport policy, models, development, the Republic of Croatia, European Union}, publisherplace = {Pula} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font