Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 524961

Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja


Lenček, Mirjana; Ivšac Pavliša, Jasmina
Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 26-42 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 524961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja
(Importance of semantic knowledge in preschool age)

Autori
Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47 (2011), 2; 26-42

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
jezik; semantika; rizik za nastanak teškoća učenja; perinatalno oštećenje mozga; posebne jezične teškoće
(language; semantics; risk for learning disabilities; perinatal brain lesion; specific language impairment)

Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razinu semantičkoga znanja kod šestogodišnje djece urednoga jezičnoga razvoja (N=40), djece s perinatalnim oštećenjem mozga (N=40) i djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=40), a s obzirom na poznate podatke o vrijednosti semantike za kasnije čitanje. U Hrvatskoj je mali broj istraživanja usmjeren na semantička znanja u toj dobi. Varijable obuhvaćene ispitivanjem odnose se na: opseg rječnika (PEABODY), jezično razumijevanje (REYNELL) i narativno pamćenje (NARPAM) te narativno pamćenje uz pomoć (NARPAM1). Rezultati su pokazali da varijable semantike imaju različite doprinose razlikovanju uzoraka, a uspjeh na zadacima prema kojima su one oblikovane, neujednačen je za odabrane skupine djece kao i pojedince unutar skupina i to u odnosu na razinu zahtjevnosti zadataka. Ustanovljene su kvantitativne razlike između djece u uzorcima, a pomnija raščlamba njihovih obilježja jasno govori u prilog postojanju i kvalitativnih razlika. Detaljnjijim, individualno usmjerenim pregledom podataka, moguće je zaključivanje o neophodnim postupcima rada s pojedincima koji u skupini s perinatalnim oštećenjem mozga i skupini s posebnim jezičnim teškoćama pokazuju odstupanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Ivšac Pavliša, Jasmina
Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 26-42 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Lenček, M. & Ivšac Pavliša, J. (2011) Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2), 26-42.
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Iv\v{s}ac Pavli\v{s}a, Jasmina}, year = {2011}, pages = {26-42}, keywords = {jezik, semantika, rizik za nastanak te\v{s}ko\'{c}a u\v{c}enja, perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {47}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Va\v{z}nost semanti\v{c}koga znanja prije po\v{c}etka \v{s}kolovanja}, keyword = {jezik, semantika, rizik za nastanak te\v{s}ko\'{c}a u\v{c}enja, perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Iv\v{s}ac Pavli\v{s}a, Jasmina}, year = {2011}, pages = {26-42}, keywords = {language, semantics, risk for learning disabilities, perinatal brain lesion, specific language impairment}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {47}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Importance of semantic knowledge in preschool age}, keyword = {language, semantics, risk for learning disabilities, perinatal brain lesion, specific language impairment} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • ERIC: Educational Resources Information
  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font