Pregled bibliografske jedinice broj: 524487
VREDNOVANJE USPJEŠNOSTI NASTAVNOG PROCESA U OKVIRU PREDMETA JUDO NA KINEZIOLOŠKOM FAKULTETU SVEUČILIŠTA U ZAGREBU
VREDNOVANJE USPJEŠNOSTI NASTAVNOG PROCESA U OKVIRU PREDMETA JUDO NA KINEZIOLOŠKOM FAKULTETU SVEUČILIŠTA U ZAGREBU // 20. LJETNA ŠKOLA KINEZIOLOGA REPUBLIKE HRVATSKE
Poreč, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 524487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VREDNOVANJE USPJEŠNOSTI NASTAVNOG PROCESA U OKVIRU PREDMETA JUDO NA KINEZIOLOŠKOM FAKULTETU SVEUČILIŠTA U ZAGREBU
(VALIDATION OF TEACHING PROCESS ON SUBJECT JUDO ON FACULTY OF KINESIOLOGY UNIVERSITY OF ZAGREB)
Autori
Sertić, Hrvoje ; Segedi, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Skup
20. LJETNA ŠKOLA KINEZIOLOGA REPUBLIKE HRVATSKE
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 21.06.2011. - 25.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
JUDO; KOLOKVIJI; STUDENTI; NASTAVA
(JUDO; PARTIAL EXAM; STUDENTS; TEACHING)
Sažetak
Nastava iz predmeta Judo ima za cilja formiranje visoko educiranog stručnog kadra s posebnim znanjima i sposobnostima karakterističnim za judo sport, za rad u edukaciji, sportu i rekreaciji. Zadaci kolegija su upoznati studente s osnovnim karakteristikama juda kao polistrukturalne acikličke aktivnosti, s njegovim utjecajem na antropološke karakteristike, biomehaničke zakonitosti koje karakteriziraju gibanja u judu, s metodama treninga u judo sportu te modelima programiranja i kontrole trenažnog procesa u tom sportu. Osnovni cilj vježbi je korektno svladavanje cjelokupne tehnike juda (propisane planom i programom studija), čije su osnove sa strukturalnom, biomehaničkom i kinematičkom analizom već svladani na teorijsko-praktičnim predavanjima. Prema organizaciji nastave po principima Bolognskog procesa studenti imaju pravo na parcijalno polaganje ispita (preko kolokvija) tijekom trajanja semestra u kojem se održava nastava Juda. Prema rezultatima je vidljivo kako je najveći broj studenata tijekom semestra izašao na tri ili četiri kolokvija (53, 90%). Još 19, 40% studenata je parcijalno polagalo jedan ili dva dijela predmatnog gradiva, što zajedno čini 82, 30% studenata koji su se tijekom semestra odlučili polagati jedan ili više dijelova ispita. Važan je podatak da je od ukupnog broja studenata koji su parcijalno polagali nastavno gradivo njih 80, 90% položilo barem jedan dio. Također se može primjetiti da je drugi najveći postotak studenata (20, 40%) položio sva četiri dijela ispita te prije redovnih ispitnih rokova zaslužio ocjenu iz praktičnog dijela ispita Judo. Najveću prosječnu ocjenu studenti dobivaju iz dijela parternih tehnika (na tlu) u Judu. Bacanja karakterizira potreba za angažmanom svih motoričkih sposobnosti, prvenstveno koordinacije i snage, bez kojih nije moguće kvalitetno izvesti tehniku bacanja. Osim zahtjevnih karakteristika tehnika bacanja, pad na strunjaču nakon bacanja te određeni udar koji mora istrpiti partner koji asistira vjerojatno doprinosi smanjenoj motiviranosti pri vježbanju ovih elemenata tijekom nastavnog procesa, a smim time i nižu prosječnu ocjenu. Nešto višu ocjenu studenti dobijaju iz područja elemenata samoobrane. Iako ovi tehnički elementi zahtjevaju povezivanje naučenih tehnika bacanja, stavova, blokada i udaraca, kao i poštivanje mnogih principa (svjesnosti, neopiranja, propuštanja i sl.), studenti su u velikoj većini izuzetno motivirani za izvođenje ovih elemenata zbog njihove velike uporabne vrijednosti i u svakodnevnom životu. Tehnike padova nemaju prosječnu ocjenu jer se evidentiraju na način položio / nije položio. Ovi tehnički elementi su preduvjet za polaganje ostalih dijelova ispita tj. ukazuju je li stdent naučio kako pasti na način da se ne ozljedi. Rezultati ukazuju na činjenicu da vrlo veliki broj studenata (čak 89, 60%) uspije savladati i položiti ovaj dio nastavnog gradiva, što ih čini spremnima na usvajanjenovih nastavnih elemenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb