Pregled bibliografske jedinice broj: 524038
Testiranje normalnosti distribucije u istraživanjima odgoja i obrazovanja
Testiranje normalnosti distribucije u istraživanjima odgoja i obrazovanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 2; 181-198 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 524038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Testiranje normalnosti distribucije u istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Distribution normality testing in the studies of education and upbringing)
Autori
Opić, Siniša
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60
(2011), 2;
181-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
distribucija podataka; normalna distribucija; kurtosis; skewness; testovi provjere normalnosti; transformacije; centralni granični teorem
(data distribution; normal distribution; kurtosis; skewness; normality evaluation test; transformation; CLT)
Sažetak
Testiranje normalnosti distribucije (uz homogenost varijance) neizostavan je parametar u istraživanjima odgoja i obrazovanja s obzirom na odabir određenih statističkih parametrijskih ili neparametrijskih testova za testiranje hipoteza. Međutim, neopravdano se izostavlja što u konačnici može polučiti distorzirane rezultate (generalizacije). U radu su opisane statističke vrijednosti normalne distribucije te njeni modaliteti ; spljoštenost (kurtosis) i simetričnost/asimetričnost (skewness). Isto tako opisane su i druge teorijske distribucije koje se često susreću u istraživanjima odgoja i obrazovanja ; Poisson, Uniform, t- distribucija, Hi kvadrat i U distribucija. Također su elaborirani testovi za testiranje normalnosti distribucije: Kolmogorov-Smirnov test (K-S), Lilliefors test, Shapiro-Wilks test i Anderson-Darling Normality Test. Kao empirijsku provjeru statističke značajnosti vrijednosti parametrijske i neparametrijske statistike uspoređene su vrijednosti statističke značajnosti ANOVE i njenog neparametrijskog panadana ; Kruskal Wallis testa. Parcijalno su naglašeni i opisani testovi normalizacije, odnosno transformacije vrijednosti s ciljem poboljšanja normalnosti distribucije. U inferencijalnoj statistici postoji teorem koji doprinosi donošenju valjanih zaključaka primjenom parametrijske statistike i kad nije slučaj normalne distribucije: centralni granični teorem. Njegova uloga u istraživanjima odgoja i obrazovanja posebno je opisana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts