Pregled bibliografske jedinice broj: 520715
Sociološko istraživanje turističke ponude Biograda na moru (2002.godine)
Sociološko istraživanje turističke ponude Biograda na moru (2002.godine) // Acta Iadertina, 1 (2004), 1; 87-108 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 520715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociološko istraživanje turističke ponude Biograda na moru (2002.godine)
(A sociological investigation of what Biograd na moru offers to tourists (year 2002))
Autori
Leburić, Anči ; Majica, Nina
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 1
(2004), 1;
87-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sociološko istraživanje; anketiranje turista; motivacija turista; indikatori atraktivnosti turističke destinacije
(sociological research; polling tourists; motivation of tourists; indicators of the attractiveness of the tourist destination)
Sažetak
Autorice u okvirima sociološkog pristupa afirmiraju raspravu o društvenim posljedicama masovnog turizma, koji je kao manifestni oblik turističke ponude sveprisutan u hratskom turizmu, posebno na istraživanoj biogradskoj destinaciji. Iako ima i pozitivnih efekata, takav tip turizma uvjetuje razne negativne društvene posljedice, kao što su jednoobraznost turističke ponude, pad kvalitete, gubitak prepoznatljivog identiteta, degradaciju i zagađenje okoliša, infrastrukturne probleme, negativan stav lokalnog stanovništva spram turista i niz drugih. Stoga se kritizira razvojno stihijska koncepcija turizma kao prirodne blagodati sunca i mora, koja u konačnici ograničava turistički promet i koncentrira ga isključivo u nekoliko ljetnih mjeseci sezone, dok su ostali sadržaji turističke ponude zapravo nedovoljno prezentirani na evropskom i širem turističkom tržištu. U tekstu se prezentira dio rezultata iz empirijskog sociološkog istraživanja realiziranog u ljeto 2002. godine, na slučajnom uzorku od 90 turista koji su boravili u Biogradu na moru. Riječ je o tzv. pilot projektu, dijagnostičkog tipa, čiji se rezultati kompariraju sa postojećim službenim statističkim (državnim i općinskim) podacima. Autorice zaključuju kako je nužno tržišno repozicioniranje i originalnije koncipiranje turističke biogradske ponude. U Hrvatskoj prevladava uniformirana vrsta turizma u vidu ljetnog kupališnog tipa. S obzirom na realne dispozicije, Biograd n/m raspolaže velikim mogućnostima razvijanja alternativnog turizma. Turistički resursi su mu raznoliki, jer osim mora, ima vrlo razvedenu i pristupačnu obalu, velik broj otoka, u blizini nacionalne parkove, uvjete za sportski ribolov, uzgoj zdrave hrane i još štošta. Istovremeno organiziranje budućih istraživanja i analiza turizma kao društvenog fenomena, utjecat će na dimenzije i kvalitetu turističke strategije Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA