Pregled bibliografske jedinice broj: 520499
Cjeloživotno obrazovanje i tržište rada
Cjeloživotno obrazovanje i tržište rada, 2011., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 520499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno obrazovanje i tržište rada
(Lifelong learnig and market labour)
Autori
Miočić-Stošić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
15.07
Godina
2011
Stranica
48
Mentor
Radeka, Igor
Neposredni voditelj
Radeka, Igor
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; formalno; neformalno i informalno učenje; tržište rada; nezaposlenost; doškolovanje; prekvalifikacija; stručno osposobljavanje
(lifelong learning; formal; nonformal and informal learning; market labour; unemployment; course; continuing learning)
Sažetak
Tema cjeloživotnog obrazovanja postala je izuzetno aktualna u suvremenom društvu, a njegovo provođenje prioritet svake države. Kroz povijest je cjeloživotno obrazovanje često zamjenjivano različitim sličnim pojmovima što je otežavalo njegovo provođenje, no danas sa sigurnošću možemo reći da je ono dobilo svoje mjesto u društvu. Shvaćajući važnost koju ima za život čovjeka potrebno je još više razvijati svijest svakog mladog pojedinca da ni u jednom periodu svog života ne smije zapostaviti obnavljanje stečenog znanja i usvajanje novih kompetencija i vještina. Cjeloživotno obrazovanje dolazi u dodir s različitim aspektima društvenog života, a jedno od njih je zasigurno tržište rada. Budući da prosječna zaposlena osoba provede gotovo trećinu života radeći, ne začuđuje činjenica da posao ima izrazitu važnost. Ne smije se zaboraviti da se tržište rada pod utjecajem različitih okolnosti neprestano mijenja što zahtjeva i neprestano prilagođavanje radne snage potrebama novog tržišta. Sve te promjene zahtijevaju dodatno osposobljavanje, izobrazbu, prekvalifikaciju, doškolovanje, a prije svega drugačiji odnos tržišta rada i obrazovanja. Proces cjeloživotnog obrazovanja osigurava kvalitetu ljudskih resursa kroz stjecanje novih znanja, vještina, stavova i vrijednosti koji su potrebni za ostvarivanje radnih i društvenih uloga, potičući i povećavajući konkurentnost. Afirmaciji cjeloživotnog obrazovanja treba posvetiti veću pozornost jer je ono zasigurno najbolja alternativa za ponovno uključivanje nezaposlenih osoba na tržište rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Igor Radeka
(mentor)