Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 520020

Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju


Rovan, Daria
Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 520020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju
(Achievement goals in learning mathematics in higher education)

Autori
Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.06

Godina
2011

Stranica
200

Mentor
Vizek Vidović, Vlasta

Ključne riječi
ciljevi postignuća; motivacija za učenje; visoko obrazovanje; matematika
(achievement goals; motivation in education; study strategies; higher education; mathematics)

Sažetak
Ovo je istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja odrednica motivacije za učenje matematike u visokom obrazovanju u skladu s postavkama teorije ciljeva postignuća. U okviru ovog istraživanja provjerena je valjanost konstrukta ciljeva postignuća u skladu s proširenim 2 x 2 modelom ciljeva postignuća, analizirane su povezanosti uvjerenja i osobina studenata s odabirom različitih ciljeva postignuća te ispitana medijatorna uloga koju ciljevi postignuća imaju u odnosu osobina i uvjerenja studenata s različitim ishodima prisutnim u obrazovnom procesu. U ispitivanju su sudjelovali studenti tehničkih znanosti koji u okviru svog studija pohađaju bazične kolegije iz matematike. Provedba istraživanja sastojala se od više dijelova, s obzirom da su glavnom ispitivanju prethodila preliminarna ispitivanja, kvalitativno i kvantitativno. U preliminarnom kvalitativnom ispitivanju intervjuirana su 22 studenta, dok je u kvantitativnom preliminarnom ispitivanju upitnike ispunjavalo 200 studenata te u glavnom ispitivanju 362 studenta. Provedenim analizama potvrđena je valjanost konstrukta ciljeva postignuća u skladu s proširenim 2 x 2 modelom ciljeva postignuća i to s obzirom na supstancijalnu, strukturalnu i eksternalnu komponentu valjanosti. U konačnici ovaj model uključuje pet različitih ciljeva postignuća (cilj ovladavanja putem uključivanja, cilj ovladavanja putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja, cilj izvedbe putem izbjegavanja te cilj izbjegavanja rada). Rezultati istraživanja pokazuju da su ciljevi postignuća značajno povezani i s osobinama studenata i s njihovim uvjerenjima. Na temelju ispitanih osobina i uvjerenja studenata moguće je objasniti značajan postotak varijance ciljeva postignuća. Pritom i osobine studenata i njihova uvjerenja imaju važnu ulogu, ali ne i podjednaku za sve ciljeve. U skladu s hijerarhijskim modelom motivacije za postignućem, rezultati medijacijskih analiza potvrđuju medijatornu ulogu ciljeva postignuća u odnosu osobina i uvjerenja studenata s njihovim pristupima učenju i postignućem u kolegiju. Zaključno, dobiveni rezultati ukazuju da prošireni 2 x 2 model ciljeva postignuća predstavlja adekvatan okvir za istraživanje i razumijevanje motivacije studenata za učenje matematike u visokom školstvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlasta Vizek Vidović (mentor)

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria
Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Rovan, D. (2011) 'Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rovan, Daria}, year = {2011}, pages = {200}, keywords = {ciljevi postignu\'{c}a, motivacija za u\v{c}enje, visoko obrazovanje, matematika}, title = {Odrednice odabira ciljeva pri u\v{c}enju matematike u visokom obrazovanju}, keyword = {ciljevi postignu\'{c}a, motivacija za u\v{c}enje, visoko obrazovanje, matematika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rovan, Daria}, year = {2011}, pages = {200}, keywords = {achievement goals, motivation in education, study strategies, higher education, mathematics}, title = {Achievement goals in learning mathematics in higher education}, keyword = {achievement goals, motivation in education, study strategies, higher education, mathematics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font