Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 519521

Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive


Sablić, Marija
Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive // Pedagogijska istraživanja, 1 (2011), 8; 125-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 519521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive
(Intercultural Curriculum-Reviews and Perspectives)

Autori
Sablić, Marija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1 (2011), 8; 125-138

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
interkulturalni kurikulum; interkulturalno obrazovanje; demokratizacija obrazovanja; interkulturalna odgojna zajednica
(intercultural curriculum; intercultural education; democratisation of education; intercultural education community)

Sažetak
Danas su pred pedagogijom brojni izazovi, a jedan od njih je i razvijanje pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti od nas samih. Razvoj društva temeljena na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata vezanih uz odgoj i obrazovanje. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjenama u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno na razini učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, tj. interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: određivanje temeljnih životnih vrijednosti, sadržaje nastave i aktivnosti izvan nastave, oblikovanje pravila vođenja i zaštite pripadnika kultura manjina. Interkulturalni je kurikulum očišćen od predrasuda, neznanstvenosti pedagoške nekompetencije, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja općih ciljeva interkulturalnoga obrazovanja. Ključne riječi: interkulturalni kurikulum, interkulturalno obrazovanje, demokratizacija obrazovanja, interkulturalna odgojna zajednica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sablić, Marija
Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive // Pedagogijska istraživanja, 1 (2011), 8; 125-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Sablić, M. (2011) Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 1 (8), 125-138.
@article{article, author = {Sabli\'{c}, Marija}, year = {2011}, pages = {125-138}, keywords = {interkulturalni kurikulum, interkulturalno obrazovanje, demokratizacija obrazovanja, interkulturalna odgojna zajednica}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {1}, number = {8}, issn = {1334-7888}, title = {Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive}, keyword = {interkulturalni kurikulum, interkulturalno obrazovanje, demokratizacija obrazovanja, interkulturalna odgojna zajednica} }
@article{article, author = {Sabli\'{c}, Marija}, year = {2011}, pages = {125-138}, keywords = {intercultural curriculum, intercultural education, democratisation of education, intercultural education community}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {1}, number = {8}, issn = {1334-7888}, title = {Intercultural Curriculum-Reviews and Perspectives}, keyword = {intercultural curriculum, intercultural education, democratisation of education, intercultural education community} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font